Råtøff – men det beste er på innsiden ...
Dette er et alternativ til privat jetfly.
Er du lei av å kjøre rundt i en vanlig minibuss? Har du fått nok av å sitte i fly som du frykter skal falle ned når som helst?
Hvis du i tillegg har en god slant penger på konto, så er det nettopp deg Larte Design har hatt i tankene da de bestemte seg for å lage sin nyeste kreasjon, Black Crystal. En minibuss, om et slikt ord i det hele tatt kan brukes om dette kjøretøyet, helt utenom det vanlig.
Les også: De mest ekstreme luksusbilene på markedet
Fokus på fire
Utgangspunktet er en Mercedes V-klasse. I seg selv ingen vanlig minibuss.
Men Larte Design har ikke vært så opptatt av å beholde rekkene med seter som sto der opprinnelig. I stedet har de lagt alt fokus på at de fire som kan sitte der nå, skal omgis med en slik luksus at det nesten er kvalmende. Men bare nesten.
For når du kaster et blikk på bildene i denne saken, så er det vanskelig å benekte at det hadde vært et helt ok sted å tilbringe neste langtur i bilen...
Innsiden er lys, ikke bare fordi det er lyst skinn og lyst treverk, men også fordi taket har noe så eksklusivt som "Maybach Sky Lightning Daylight Ceiling". Eller lys i taket, som du sikkert også kan kalle det.
Les også: Ambassadebil til under halv pris
Minibar og safe
For at du ikke skal kjede deg for hardt i forbindelse med turen, er det en 32" 3D TV montert i den ene enden, Alpine stereoanlegg og minibar er også på plass.
Ja, også en safe! Har du råd til å kjøpe/bruke denne bilen, bærer du sikkert på unevnelige summer kontanter, og bunke smykker og juveler, som det kan være greit å legge fra seg et trygt sted.
Skikkelige gardiner, bord som kan skyves bort og strømuttak som kan skjules helt er også på listen over utstyr.
To av stolene er av typen som kan gjøres om til liggestoler.
Les også: Når luksusen skal være overdådig
Styling
Utvendig er det en agressiv stylingpakke, som gir en sportslig front med en helt ny frontfanger og grill.
Sideskjørt og store felger er også på plass.
I utgangspunktet er det ikke sagt noe om at den blir tunet. Dermed er det i utgangspunktet 136, 163 eller 190 hk som gjelder.
Dyrt allerede i utgangspunktet
Bilen skal vises til publikum for første gang i forbindelse med bilutstillingen i Geneve i neste måned.
Hva den vil koste er ikke klart. Men V-klasse er kostbart alt i utgangspunktet. Med en startpris i Norge på 737.900 kroner for innstegsmodellen.
Den dyreste utgaven, V250 Avantgarde 4Matic med automatgir, letter deg for 871.500 kroner. Så kommer altså jobben til Larte Design i tillegg. Og den er gratis, den heller ...
Les også: Er dette verdens villeste luksusbil?