4 biler med startnummer på døra
Har du lyst til å kjøre billøp? Det behøver slett ikke koste verken skjorta eller jakka...

Helt siden jeg var liten guttunge har løpsbiler hatt en bortimot magisk tiltrekningskraft på meg. Jeg synes at de aller, aller fleste er kjempetøffe. Enten det er banebiler, rallybiler eller nesten hva det måtte være.
Kanskje du har det litt på samme måte? Derfor har vi funnet fire brukte, og ikke spesielt dyre biler – og alle har startnummer på døra. Vel - ikke den siste da - den har forresten ikke dør engang...
2000, Mitsubishi Lancer EVO VI. Kr 229 000

For å se hele annonsen, klikk her:
Behøver ikke koste skjorta? 229 000 kroner? Jo - jeg ser den. Men så er da dette også denne rundens desidert dyreste bil. Mitsubishi Lancer Evo er allerede en rallyklassiker. Dette er sjette generasjons Evo fra 2000. Sorte skilter vitner om at dette eksemplaret er klart for rallyløypene.
Bilen har bare gått 100 km – eller 1 mil pr. år. Og bør av den grunn være god som ny! Motoren yter friske 285 hk, og den har så klart firehjulstrekk.
Hele ti gatemodeller av Evo er produsert fra 1993 og fram til i dag. Den opprinnelige planen var at disse modellene kun skulle selges i Japan. Men stor etterspørsel fra både USA og Europa – og ikke minst for å svare på Subarus suksess med sin Impreza WRX gjorde at de slapp den til i disse markedene også.
Lyst
på helt ny Lancer? Testen finner du her:
1993, VW Golf VR6 Bilcross. Kr: Bud ønskes!

For å se hele annosen, klikk her:
Min første tanke nå jeg ser denne bilannonsen er: Jøss – er dette en bilcross bil? Er den ikke litt for fin og kanskje for dyr? Akkurat det med prisen vet jeg jo ikke, for den er ikke oppgitt. Men er den beregnet på bilcross så kan den jo ikke være dyr...
Men jeg må jo nesten tro på selgeren. Som attpåtil sier at bilen har gått løp (bare ett, riktignok). Men slik så i alle fall IKKE min bilcross bil ut etter løp... Der havnet motoren i en båt, og de sørgelige restene hos høgger`n – og ja det var etter ett løp...
Men altså: 100% strøken bilcross Golf med VR6-motor selges. Her er det bare å gi bud! Så kan du ta den evinnelige diskusjonen med kompisene dine om det er rekke eller V-motor i denne...
Alt du må vite om VW Golf GTI / VR6 finner du her:
1983, Volvo 240 Rallybil. Kr. 45 000

For å se hele annonsen, klikk her:
Dette er tøft! En gammel Volvo 240 i breisladd så snøføyka står, er nok til at det kribler i lommeboka til en gammel Volvo-fantast... Men når, hvor eller hva skulle jeg bruke den til? Kanskje det er bedre at du kjøper den!
Motoren i denne bilen er svært velbygget og yter ca 165 hk ærlig hestekrefter. Bilen har gått et sted mellom 20-30 løp. Og eieren selger den pga. nytt Volvo-prosjekt. En 940 nasjonalbil er på gang!
Dette er både en billig og ikke minst fornuftig inngang til rallysporten. Volvo 240 er en solid, lett-mekket og kurant bil. Deletilgangen er fortsatt god, og prisene skremmer ingen. Tipper (håper) vi kommer til å se 240-er i rallyløypene i mange år fremover.
Les mer om brukt Volvo i vår bruktbil-guide, klikk her:
2006, Crosskart IC-R3 250. Kr. 80 000

For å se hele annonsen, klikk her:
Hysterisk
morsomt! Klikk på videovinduet i annonsen om du er i tvil... En illsint,
trimmet 250 ccm totaktsmotor, seks gir, 65 hk på bakhjula og en vekt
på kun 260 kilo bidrar til det. Toppfarten oppgis til 150 km/t, mens
0 – 100 km/t går unna på mellom 3,5 – 4 sekunder.
Den nedre aldersgrensen her er 15 år, men det finnes ingen øvr, i denne klassen som også har NM-status hos Nogres Bilsportforbundet.
Mange mener at 250 ccm er den ”grommeste” klassen i Crosscart, da rundetidene er omtrent like med den største klassen (650 ccm) som bruker firetaktsmotorer.
Denne karten er fra 2006 og det følger med to Rotax-motorer, og en god del deler. Den blir din for 80 lapper – hvis du ikke pruter litt da...
Vil
du vite mer om Crosskart? Klikk her: