Bruktbiltest: Toyota RAV4

Så billig får du bestselger SUV-en nå

Vi har testet brukt Toyota RAV4. Se video:

Hva er det egentlig med denne bilen? Ikke er den veldig sexy å se på. Ikke går den spesielt bra – og ikke byr den på veldig spennende kjøreegenskaper.

Likevel virker det som folk ikke får nok av modellen. Det er Toyota RAV4 vi snakker om.

Å si at bilen er en suksess blir faktisk en underdrivelse. For dette har vært en bestselger i Norge lenge. Helt siden andre generasjon av kompakt-SUV-en dukket opp i 2001.

Det er den fortsatt og innehar en svært sterk andreplass på salgsstatistikken så langt i år, bak Tesla Model 3. Det er en sterk prestasjon og det er også den eneste ikke-elektriske bilen på topp 10-listen.

Biler som selger godt som nye, er også populære som bruktbiler. Toyota RAV er ikke noe unntak i så måte. Mange år med godt salg gir også mange biler på bruktmarkedet, i et vidt prisspekter.

Dette koster de nå

Her tar vi for oss modellen som ble produsert mellom 2013 og 2018. Dette er fjerde og forrige generasjon av folke-SUV-en. Bilen har som mange andre Toyota-modeller, en hybrid drivlinje, altså bensin og strøm, men den er ikke ladbar. Man kunne også få den med dieselmotor, men disse ble kuttet ut av modellprogrammet og er ikke så vanlige.

Denne generasjonen RAV4 kan man få for rundt 120.000 kroner nå. Da de første årgangene og biler som ofte har gått mellom 150.000 og 200.000 kilometer. Kan man legge rundt 300.000 kroner i en slik bil så får man en facelift-utgave fra 2016/17 med mye utstyr og bare rundt 60.000 kilometer på telleverket.

Men hvordan er den som bruktbil? Er dette fortsatt en fornuftig og god familiebil? Det har vi funnet ut av. Svaret på det får du i videoen i denne saken:

Les vår test av denne generasjonen RAV4 her:

Annonsørinnhold:

Video: Her er vår bruktbiltest av bilen:

Se flere bruktbil-tester her: