Røde designdetaljer både utenpå og inni er et av kjennetegnene på nye Ranger Thunder.
Røde designdetaljer både utenpå og inni er et av kjennetegnene på nye Ranger Thunder.

Nå kommer Norges mest solgte i ny og tøff utgave

Thunder er ny spesialversjon av Ford Ranger.

Pickupen Ranger har vært en stor suksess for Ford i flere år, også i Norge. Her til lands er dette så langt i år den mest solgte bilen i sin klasse.

Nå lanserer Ford en ny utgave som kan komme til å styrke salget ytterligere.

Ranger Thunder heter den og kommer med en rekke designdetaljer, i tillegg til høyt utstyrsnivå.

Den nye spesialmodellen er klar for levering på sensommeren, og det produseres bare 4.500 eksemplarer av den.

Ranger er en stor suksess for Ford i Norge, så langt i år er den bestselgeren i pickup-klassen.
Ranger er en stor suksess for Ford i Norge, så langt i år er den bestselgeren i pickup-klassen.

Kommer i én farge

Mye av det mest populære ekstrautstyret du kan få på Ranger er her standard, samtidig som nyttelast og hengervekt forblir på høyt nivå. Det betyr hengervekt på opptil 3,5 tonn og nyttelast på over 1 tonn.

En ferdig, topputstyrt Ford Ranger Thunder vil koste fra 565 000 kroner.

Thunder bygger på Fords svært populære Ranger Wildtrak-serie. Den kommer i én farge, kalt Sea Grey. Pickupen har eksklusive 18-tommers aluminumsfelger i svart, samtidig som den har flere røde designdetaljer, både i grillen og på sportsbøylen.

Denne biltypen holder seg merkelig godt i verdi

Ranger er en hardhaus, samtidig som komfort og kjøreegenskaper er vesentlig bedre enn det vi var vant til i denne klassen for bare noen år siden.
Ranger er en hardhaus, samtidig som komfort og kjøreegenskaper er vesentlig bedre enn det vi var vant til i denne klassen for bare noen år siden.

Røde sømmer

LED-lyskastere med mørk innramming er også standard. Ranger Thunder kommer også med rulledeksel i sort aluminium og en helt ny lasteskiller til planet.

Innvendig er det du Ebony-skinnseter med rød «Thunder»-søm. Den røde sømmen går også igjen på ratt, instrumentpanel og flere andre steder i kupeen. Svarte, eksklusive tekstilgulvmatter med Thunder-logo er også standard. Det samme er terskelbelysning.

Dette er ikke bare en bil – det er en livsstil

Innvendig kjenner vi igjen en rekke detaljer fra Fords personbiler.
Innvendig kjenner vi igjen en rekke detaljer fra Fords personbiler.

Mer like personbilene

Under panseret finner vi en 2-liters dieselmotor på 213 hestekrefter. Kreftene fordeles gjennom en 10-trinns automatgirkasse, som i dag brukes i så forskjellige bilmodeller som Ford F-150 pickup – og nye Ford Mustang.

Både interiør og utstyrsnivå understreker en tendens vi har sett i denne klassen i flere år, nemlig at pickupene på flere områder blir mer og mer like personbilene. De er tilgjengelige med mye av det samme utstyret, samtidig som de har blitt vesentlig mer komfortable og velkjørende enn tidligere.

LES MER: Denne forsvinner – etter bare to og et halvt år

Se video av nye Ranger Thunder under: