Etter at den tidligere freestyle-alpinisten Jon Olsson la skiene på hylla, har 36-åringen fra Mora i Sverige eid en rekke grombiler.

Alt fra råspreke Lamborghinier til biler av det mer luksuriøse slaget, slik som Rolls-Royce Wraith.

I dag bor Olsson i Monaco hvor han deler store deler av livet, og ikke minst bilene sine, via sosiale medier og hans egen Youtube-kanal – med flere millioner seere.

Først i verden

Det som gjør bilparken til Olsson ekstra spesiell, er at han sjelden lar bilene forbli originale. I tillegg til større modifiseringer av eksteriøret, får gjerne motorene også gjennomgå en real oppgradering.

I fjor ble vi kjent med Olsson sin helt nye Mercedes G500 4x4´2. Det er en brutal bil i utgangspunktet.

Sammenlignet med en vanlig G-Klasse, er 4x4´2-versjonen både bredere og høyere, med en bakkeklaring på solide 45 centimeter.

Selv om bilen er noe av det drøyeste Mercedes leverer fra fabrikk, klarte ikke Olsson å ligge unna noen «forsiktige» modifiseringer.

Blant annet tok han frem vinkelsliperen og kappet av taket på bilen, for å få plass i de trange parkeringshusene i Monaco. Olsson er dermed først i verden som kjører G500 4x4´2 som cabriolet.

Mercedes har sett seg fornøyd med å plassere 422 hk i bilen. Jon Olsson mener det blir for snaut, og har tunet den til 850 hk. Foto: Youtube/Jon Olsson
Mercedes har sett seg fornøyd med å plassere 422 hk i bilen. Jon Olsson mener det blir for snaut, og har tunet den til 850 hk. Foto: Youtube/Jon Olsson

Ny Bugatti lages i kun 20 eksemplarer – én nordmann har bestilt

Ekstrem effekt-økning

G-klasse i 4x4´2-versjon leveres med Mercedes sin 500-motor. V8-eren på fire liter yter 422 hk, noe som i utgangspunktet er mer enn nok på en såpass høyreist bil.

Olsson er ikke enig. Derfor ble bilen først skremt opp til vanvittige 780 hk. Men i senere tid har den fått en ytterligere effektøkning. I dag yter den 850 hk!

Hvis det er én bil i verden som har krefter langt utover hva du klarer å utnytte på veien, tror vi Olssons G500 stiller som en god kandidat…

Slik ser bilen egentlig ut. Dette er nok bilen som trives langt bedre off road, enn i trange gater i Monaco.
Slik ser bilen egentlig ut. Dette er nok bilen som trives langt bedre off road, enn i trange gater i Monaco.

Kappet taket av den nye millionbilen

Selger bilen

Nå er det ikke lenge siden Olsson annonserte at bilen, som han selv mener er noe av det «sykeste» han har eid, er til salgs.

I videoen du kan se nederst i saken, forteller bilentusiasten at han ønsker seg en vanlig og mer praktisk familiebil, mye på grunn av at kjæresten er gravid.

Hvor normal den kommende familiebilen blir, gjenstår å se…

Pris sier han ingenting om, men han oppfordrer alle interesserte til å ta kontakt. Så har du litt igjen av feriebudsjettet, og er på godfot med banken, kanskje du bare skal slå til?

Vi snakker nok en pris på noen millioner, da bilen i original stand koster rundt 2,4 millioner kroner.

Arne fra Molde eier biler for 400 millioner

Se mer av Olssons G-wagen her:

Vi møter investor Arne Fredly og hans Bugatti Chiron i Monaco: – Det finnes egentlig ingen veier for denne bilen!