Toni brukte tre dager på annonsen

Du skjønner kanskje hva han jobber med? Se video:

Hva gjør du når du skal selge en helt alminnelig Golf? Jo, du tar den naturligvis med til Trollstigen og lager en skikkelig grom promofilm! Foto: Toni Giskemo
Hva gjør du når du skal selge en helt alminnelig Golf? Jo, du tar den naturligvis med til Trollstigen og lager en skikkelig grom promofilm! Foto: Toni Giskemo

– Jeg er glad i bilen min, derfor syns jeg den fortjener en skikkelig annonse når den først må selges, forteller Toni Giskemo.

30-åringen fra Stranda på Sunnmøre tok derfor turen til Trollstigen, med mål om å lage en annonse som virkelig skiller seg ut. Og akkurat det har han klart med glans.

– Jeg jobber som fotograf, og tenkte det kunne vært moro å kombinere vakker natur med en estetisk bra film. Jeg har lagt merke til at det er en økende trend, at folk publiserer skikkelige bilder og videoer av bilene sine. Så da måtte jeg bare prøve, forteller han.

Omfattende

Bilen Toni har brukt flerfoldige timer på å presentere – gjennom en imponerende video fra Trollstigen – er en ganske alminnelig Volkswagen Golf av femte generasjon.

2006-modellen har en 2-liters dieselmotor på 140 hk, og har rullet 267.000 kilometer. Prisantydning er litt i overkant av 40.000 kroner.

Mange turister førte til utfordringer på opptaksdagen.
Mange turister førte til utfordringer på opptaksdagen.

Klikk her for å se hele annonsen

– Det er en ganske ordinær bil, ja. Og akkurat derfor valgte jeg å klinke til på annonsen, for å skille meg ut på den måten, sier den entusiastiske fotografen.

Før han og en kompis startet selve filmingen, satte de av en hel arbeidsdag for å planlegge produksjonen. Hvert eneste bilde er nemlig vurdert og planlagt på forhånd.

Topp 5: Utro-annonse ble mest lest

Opp og ned 100 ganger

– På innspillingsdagen var vi ekstremt heldige med været. Lysforholdene var helt perfekte, så det er jeg utrolig glad for. Vi slet imidlertid med at det er høysesong og vilt mange turister.

Toni Giskemo satte av nesten tre dager for å lage drømmeannonsen. Foto: Privat.
Toni Giskemo satte av nesten tre dager for å lage drømmeannonsen. Foto: Privat.

– Jeg er sikker på at vi kjørte opp og ned veiene minst 100 ganger for å sikre oss bildene vi ønsket. Så det ble en omfattende jobb, sier Toni.

Til sammen har 30-åringen brukt nesten tre dager på å ferdigstille bruktbil-annonsen.

Grunnen til at Toni selger godbilen er at han flytter utenlands senere i sommer.

– Til tross for at det var en motorsykkelulykke som stengte Trollstigen deler av innspillingsdagen, fikk vi filmet nok til å lage en god promofilm. Jeg er godt fornøyd med sluttresultatet.

Noen biler får ekstra god service på fergene

Skår i gleden

Responsen skal ifølge Golf-eieren også ha vært bra. På få dager har over 800 sett annonsen. Det er bare én liten ting: Etter ferdigstillelsen av videoen har Toni oppdaget en mulig feil på bilen.

Inspirert av bilreklamer har Toni laget en helt spesiell bruktbilannonse.
Inspirert av bilreklamer har Toni laget en helt spesiell bruktbilannonse.

Kanskje har mye kjøring opp og ned i Trollstigen tæret på.

– Jeg merker at bilen fusker litt ved pådrag. Det er nok bare turboen som bør byttes. Bilen skal i alle fall være helt feilfri før salg, forsikrer Toni.

Under kan du se det ferdige resultatet av Golf-annonsen. Her er det bare å lene seg tilbake og nyte vakre dronebilder av norsk natur. Og selvfølgelig en VW Golf i sin beste alder.

Knuser 35 år gammel rekord – se den elleville kjøringen