
Facebook skal vise Premier League
Premier League har inngått sin første TV-avtale med Facebook.
Facebook har kjøpt eksklusive rettigheter til å vise Premier League-kamper i store deler av Asia fra 2019.
Det melder den britiske avisen The Times.
Avisen skriver at sosiale medier-giganten har betalt 200 millioner pund, omlag 2,14 milliarder kroner for retten til å vise alle 380 kampene i tre år i Thailand, Vietnam, Kambodsja og Laos.
Rettighetene har tidligere tilhørt BeIn Sports.
Dette er Facebooks største steg inn på toppfotball-nivå. Tidligere har de direktestrømmet enkelte kamper fra MLS og La Liga på sin plattform.
I juni ble det kjent at netthandelsgiganten Amazon vant rettighetene til å vise to fulle serierunder i Storbritannia for tre sesonger med start i 2019.
Her i Norge ble det nylig kjent at TV 2 har sikret seg Premier League-rettighetene frem til 2022.
– Det betyr mye for oss at vi nå får muligheten til satse videre de neste fire årene, og gi norske Premier League-fans en enda bedre opplevelse. For alle oss i Norge som elsker engelsk fotball er dette en gledens dag, sa sjefredaktør og administrerende direktør i TV 2, Olav T. Sandnes.
– TV 2 har en utmerket dekning av Ligaen, og de når fotball-fans med engasjerende innhold som er tilgjengelig på flere plattformer. Vi er veldig fornøyde med at samarbeidet vil fortsette i ytterligere tre sesonger, sa Premier League-sjef Richard Scudamore.
