Daniel Siraj i OBOS ser et stort potensial i kvinnefotball og skal nå bruke 50 millioner i sponsormidler på det. Foto: Bøe, Torstein
Daniel Siraj i OBOS ser et stort potensial i kvinnefotball og skal nå bruke 50 millioner i sponsormidler på det. Foto: Bøe, Torstein

OBOS-sjefen ble forbanna. Det førte til historisk god avtale for kvinnefotballen

OBOS-sjef Daniel Kjørberg Siraj fikk høre at kvinnefotball ikke har noen kommersiell verdi. Nå skal selskapet bruke rundt 60 millioner kroner på det som sponsor.

Den historisk gode avtalen ble presentert onsdag. OBOS skal bruke rundt 60 millioner kroner på en femårsavtale med Serieforeningen for kvinnefotball (SFK).Den utløsende faktoren for konsernsjef Daniel Kjørberg Siraj var at han fikk høre fra en leder i NFF at kvinnefotballen ikke ha noen kommersiell verdi.- Ja, det kan jeg bekrefte. Jeg ble forbanna og ville gjøre noe med det. Jeg tenkte på det hjemme, og det tok ikke mange sekundene før jeg så at det har kjempestor kommersiell v