Glem dårlig beinplass og steindyre baguetter. For de som verdsetter litt armslag og er villige til å bla opp for å komme fram frisk og opplagt, har Singapore Airlines løsningen.

Flyselskapet presenterte torsdag sine nye kabinløsninger på langdistanserutene. Om du velger første klasse på selskapets Airbus A380-fly, kan du ta plass i en av flyets suiter.

Egen garderobe

Singapore Airlines lover kundene en følelse av eksklusivitet og ptivatliv, og ut fra bildene å dømme er det ingen overdrivelse.

Her er lenestoler i lær, senger, romslige toaletter, 32-tommers tv, garderobe, spesialbelysning og eksklusive tepper.

To av de seks suitene i hver A380 er beregnet på par som reiser sammen og er utstyrt med dobbeltsenger i tilfelle man får lyst til å slenge seg nedpå sammen med reisefølget og nyte utsikten.

Singapore Airlines opplyser i en pressemelding at de bruker 850 millioner dollar på å pusse opp kabinene i selskapets A380-flåte. Også passasjerer som har litt lavere reisebudsjett og tar til takke med Business, Premium Economy og Economy skal få en mer behagelig flytur, lover selskapet.

– Vi er sikre på at resultatene vil gi våre kunder en ekte «wow»-følelse og at vi vil fortsette å gi dem en enestående reiseopplevelse, sier Singapore Airlines-sjef Goh Chon Phong i pressemeldingen.

WOW-FØLELSE: Ikke noe å utsette på toalettene i Singapore Airlines' 1. klasse-avdeling. Foto: Singapore Airlines
WOW-FØLELSE: Ikke noe å utsette på toalettene i Singapore Airlines' 1. klasse-avdeling. Foto: Singapore Airlines

Suitene er imidlertid forbeholdt de med et romslig reisebudsjett. Prisen for en tur/retur-billett i en suite starter på 55.000 kroner, opplyser Singapore Airlines.

Gourmetmat

Singapore Airlines er imidlertid ikke det eneste selskapet som lokker passasjerer med luksus og godfølelse. Emirates appellerer til matinteresserte passasjerer.

Det Dubai-baserte selskapet skryter av å disponere verdens største flyvende restaurant og at de serverer destinasjonsinspirerte menyer om bord. Emirates lokker med mat som smaker av destinasjonen flyet er på vei til.

«På ruter til Japan serveres det for eksempel autentisk Kaiseki-mat og Bento-bokser servert med japansk servise, bestikk og te-sett for å sikre en uovertruffen matopplevelse ombord», kunne selskapet nylig opplyse.

FORNYES: Det er Singapore Airlines' Airbus A380-maskiner som nå får ny innredning. I den nye konfigurasjonen rommer flyet 471 passasjerer. Foto: Singapore Airlines
FORNYES: Det er Singapore Airlines' Airbus A380-maskiner som nå får ny innredning. I den nye konfigurasjonen rommer flyet 471 passasjerer. Foto: Singapore Airlines

Egen vinkjeller

Selskapets kokker har angivelig brukt 14 måneder på å utvikle en ny meny til Australia-rutene. Resultatet er at passasjerene kan kose seg om bord med blant annet lammepølse med mynte.

Vinene som serveres om bord skal være i verdensklasse og er omhyggelig utvalgt for å passe til maten. Vinene lagres i flyselskapets romslige vinkjeller i Burgund i Frankrike. Her har selskapet for tiden 3,8 millioner flasker vin som skal serveres om bord de neste sju til ti årene.

GLEM RUNDSTYKKER I FOLIE: Emirates serverer 100 millioner måltider i året og legger stor vekt på at maten skal være god. Foto: Emirates
GLEM RUNDSTYKKER I FOLIE: Emirates serverer 100 millioner måltider i året og legger stor vekt på at maten skal være god. Foto: Emirates