Opel Insignia er nylig lansert på det norske markedet, og har truffet godt. Så langt er det solgt nærmere 500 biler. Prisene starter på knapt 400.000 kroner. Du kan få opptil 260 hk – da i kombinasjon med firehjulsdrift.
Opel Insignia er nylig lansert på det norske markedet, og har truffet godt. Så langt er det solgt nærmere 500 biler. Prisene starter på knapt 400.000 kroner. Du kan få opptil 260 hk – da i kombinasjon med firehjulsdrift.

Nå har nordmenn fått opp øynene for denne

Tøft design og mye utstyr treffer godt.

Opel lanserte tidligere i år sitt nye flaggskip – nemlig andre generasjon av Insignia.

Det har skjedd mye siden første gang denne modellen så dagens lys i 2009. Den gangen ble den sågar kåret til Årets Bil.

Men salget gikk tungt her hjemme. Noe av problemet var høy vekt, som i tur gjorde at ytelsene ikke helt svarte til forventningene, og at forbruket ble høyere enn hos konkurrentene.

Andre generasjon er betydelig lettere, har fått et svært elegant design – og mye utstyr. Og selv om dette ikke akkurat er det hotteste segmentet på markedet, er salgsstarten lovende for nye Insignia.

Her får du luksus til folkelig pris

Nesten 500 biler

Bilen ble lansert i august, og så langt ser er responsen god for Opel.

– Mottagelsen av nye Insignia har vært meget bra. Til tross for at vi ikke hadde markedslansering av bilen før 22. august, nærmer vi oss 500 biler – noe som bekrefter at den store interessen vi så før lansering også har materialisert seg i kjøp, sier PR-sjef i Opel Norge, Stein Pettersen.

Insignia er tilgjengelig som femdørs kombi og stasjonsvogn.

Opel Insignia er en linjelekker bil, som blir lagt merke til langs veiene.
Opel Insignia er en linjelekker bil, som blir lagt merke til langs veiene.

– Ordrebunken er skyhøy – nå må vi bare skaffe nok biler

– Glade i bilen sin

– Vi vet at dagens Insignia-eiere er svært glad i bilen sin, og at mange av dem har ventet på den nye modellen. I tillegg bidrar nok vår modellstrategi med et fullspekket utstyrsnivå og konkurransedyktige priser, til at flere får øynene opp for bilen, fortsetter Pettersen.

I Brooms bilguide får man langt på vei bekreftet antakelsen om at Insignia-eierne er fornøyd med bilene sine. Det er en av modellene som får høyest score av eierne.

– Dette er en av markedets mest undervurderte biler

Lavere vekt

Det var naturligvis viktig med redusert vekt i den nye modellen. Og selv om den er blitt større, blant annet nesten 10 cm lengre, er vekten redusert med opptil 200 kg.

Insignia er også blitt en bil som folk snur seg etter. Det fikk vi selv erfare da vi testet den tidligere i sommer.

Den har for første gang fått head up display, og er dessuten tilgjengelig med svært mye utstyr.

Les hele testen her

Norgesmodell

Akkurat som tidligere, kommer også nye Insignia i en litt høyreist og mer offroad-preget utvage. Country Tourer. Den bør passe godt for norske kunder.

Utfordringen til Opel er at det ikke leveres noe elektrifisert drivlinje til denne bilen. Her er det diesel og bensin som gjelder.

Prisene på Insignia starter like under 400.000 kroner.

Dette er en perfekt Norgesbil