Selv om det er en SUV, kommer Lamborghinis nykommer helt klart til å foretrekke asfalt under hjulene, enn grus og gjørme. Her kommer sportslighet til å være i fokus – og målet er å lage verdens råeste SUV.
Selv om det er en SUV, kommer Lamborghinis nykommer helt klart til å foretrekke asfalt under hjulene, enn grus og gjørme. Her kommer sportslighet til å være i fokus – og målet er å lage verdens råeste SUV.

Flere av Norges rikeste venter på denne

Prisen kan bli gunstigere enn mange fryktet.

Det selges stadig mer ekstreme biler også i Norge. Janteloven lever ikke like godt som tidligere, og i tillegg er det mange som har en god slump penger å bruke på bil.

Derfor er Olav Medhus, eier av Norges mest eksklusive bilbutikk, Autoxo, optimistisk på egne vegne når Lamborghini skal lansere sin nyeste modell rundt nyttår.

Urus blir merkets første SUV. Det er ikke lenger overraskende at selv en reinspikka superbilprodusent utvider sortimentet sitt den veien. Og alt tyder på at de beholder råskapen de har bygget merkevaren sin på.

En av Norges sprekeste biler ble lagt ut til salgs

Ingen trenger å være i tvil om hvilket merke dette er. Enn så lenge må vi nøye oss med bilder av konseptbilen. Men produksjonsmodellen er ikke så langt unna ...
Ingen trenger å være i tvil om hvilket merke dette er. Enn så lenge må vi nøye oss med bilder av konseptbilen. Men produksjonsmodellen er ikke så langt unna ...

Nordmenn vil kjøpe

Broom har omtalt bilen flere ganger. Men nå nærmer det seg virkelig produksjon.

Medhus er allerede forberedt: Denne bilen kommer til å bli populær.

– Hvor mange tror du dere vil selge i Norge neste år?

– Jeg er ganske trygg på at minst ti nordmenn kjøper denne i 2018.

Det høres kanskje ikke mye ut. Men det har knapt skjedd før at Lamborghini selger ti nye biler på ett år i Norge.

Salgsmålene på verdensbasis er også ambisiøse. De skal doble salget sitt –3.500 Urus skal selges årlig.

Lamborghini som skolebil? Joda den finnes, i Bergen!

Rundt 700 hk

Lamborghini-sjef Maurixio Reggiani har tidligere i år bekreftet til Autocar at det kommer en ladbar hybrid av Urus. Men første modelll ut blir etter alt å dømme en V8-motor med turbo.

Ryktene tilsier at den får rundt 700 hk. Takket være det nye avgiftssystemet, og at den nye motoren ser ut til å få lavere utslipp enn ventet, ligger det an til at prisen blir lavere enn dagens innstegsmodell, Huracan.

Småpenger er det likevel ikke snakk om. Så en må nok fort regne med å sette av minst 3 millioner kroner for en riktig spekket utgave.

Vi er spente på hvordan interiøret blir seende ut i produksjonsmodellen. Kanskje får vi en pekepinn på interiøret i konseptbilen.
Vi er spente på hvordan interiøret blir seende ut i produksjonsmodellen. Kanskje får vi en pekepinn på interiøret i konseptbilen.

Koster 19 millioner – og ble utsolgt på et blunk!

Skiller seg mer ut

Medhus er altså trygg på at det finnes en god porsjon nordmenn som gjerne punger ut for en slik bil.

– Dette blir en rask og rå SUV. Det sier seg selv, når det er en Lamborghini. En konkurrent til Porsche Cayenne Turbo. Noen vil unne seg biler som skiller seg litt mer ut, sier Medhus.

Noen drømmer blir faktisk aldri rimelige...

Visning før nyttår

Det er ventet at det blir en før-visning like før nyttår, mens den offisielle premieren trolig legges til bilmessen i Genéve. Det er gjerne der vi får se de mest spektakulære bilmodellene.

Designet er ventet å bli akkurat så rått som vi er vant med fra de kanter. Konseptbilen blir trolig en veldig god pekepinn på hvordan produksjonsmodellen vil se ut.

Se hva de rikeste snart kan leke seg med