Romelu Lukaku jubler sammen med Anthony Martial (t.v.) etter å ha scoret Uniteds andre mål under treningskampen i fotball mellom Vålerenga og Manchester United på Ullevaal stadion.
Foto: Vegard Wivestad Grøtt / NTB scanpix
Romelu Lukaku jubler sammen med Anthony Martial (t.v.) etter å ha scoret Uniteds andre mål under treningskampen i fotball mellom Vålerenga og Manchester United på Ullevaal stadion. Foto: Vegard Wivestad Grøtt / NTB scanpix

– Tinder-logoen kan komme til å pryde Manchester United-drakten

Det amerikanske selskapet vil punge ut for å få logoen sin på drakten til José Mourinhos menn.

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Ifølge Daily Mail blir logoen til datingappen Tinder å finne på Manchester United-trøyen innen kort tid.

Tidligere har Premier League-klubber kun hatt lov til å ha en sponsorlogo midt på drakten. Nå har imidlertid regelverket åpnet opp for at klubbene også kan ha sponsorer på ermet. Alle klubbene må ha Premier League-emblemet på høyre arm, men på det venstre åpnes det nå for en sponsorlogo.

Avtalen med Chevrolet, som er Uniteds hovedsponsor, skal gi Manchester United omlag én halv milliard kroner i sesongen. Nå kan det nye regelverket føre til flere penger i kassen til klubbene.

Så langt har ni av 20 PL-klubber inngått lignende avtaler. Men ingen av avtalene skal være i nærheten av den samme summen Manchester United nå forhandler om. Ifølge den britiske avisen vil en Tinder-avtale kunne gi United 125 millioner kroner i sesongen.

Byrivalene i Manchester City inngikk nylig en "erme-avtale" med det koreanske dekkfirmaet Nexon. Den avtalen skal være verdt omlag 105 millioner kroner i året.

Men United kommer ikke til å være den eneste fotballklubben som er sponset av den mye omtalte appen. Det Silicon Valley-baserte selskapet sponser allerede Napoli, der den polske spissen Arkadiusz Milik har en personlig avtale med selskapet.