Gjorde kjempebrøler i Ronaldo-reklame

Nike-reklamen gikk ikke helt som planlagt.

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

La Liga- og Mesterliga-triumf, og ikke minst EM-seier for et lite år siden. Suksessen vil ingen ende ta for Cristiano Ronaldo.

Det ønsker også sponsorene hans å dra nytte av. Real Madrid-stjernen har over 121 millioner følgere på Facebook, 52,9 millioner på Twitter og 103 millioner på Instagram.

Ronaldos draktsponsor Nike er blant dem som drar nytte av portugiserens enorme popularitet i sosiale medier, men noen ganger kan reklamestunt slå feil.

Det gjorde det til gangs for Nike-bildet Cristiano Ronaldo la ut på Facebook, Twitter og Instagram.

#JustDoIt

Et innlegg delt av Cristiano Ronaldo (@cristiano)

Det sørget nemlig for en pinlig liten avsløring i sosiale medier etter publiseringen av et gammelt Cristiano Ronaldo-bilde med påskriften «denne gutten visste».

Problemet? Den unge Cristiano hadde på seg en Adidas-genser, noe Nike selvsagt unnlot å vise.

– Det pinlige øyeblikket når Nike innser at de har sluppet en ny reklame som viser Ronaldo som barn - men han har på seg Adidas-klær, skriver Andrew Bloch på Twitter.

Cristiano Ronaldo kan uansett glise hele veien til banken. I fjor skrev han under på en livstidskontrakt med Nike. Den avtalen skal visstnok være verdt en milliard dollar, som etter dagens kurs tilsvarer vanvittige 8,45 milliarder kroner.

Og Ronaldo fikk mer å glise for mandag. I fjor var det Marco Reus som prydet coveret på EA Sports FIFA17. Når FIFA18 kommer til høsten er det med Real Madrid-stjernen på fronten.

Se den nye FIFA18 traileren øverst!

#FIFA18. You've earned this @cristiano 👊

Et innlegg delt av EA SPORTS FIFA (@easportsfifa)