Svensk superbilprodusent søker 40 (!) nye ansatte

Nå er det mange som kan søke på drømmejobben!

Koenigsegg Regera er et råskinn få andre biler kan matche. En 5-liters V8-motor er koblet sammen med tre elmotorer, som sammen sørger for at 0-100 km/t gjøres unna på 2,7 sekunder. Det er ikke mange forunt å få jobbe med slike biler. Men nå søker den svenske superbilprodusenten etter 40 medarbeidere. 
Koenigsegg Regera er et råskinn få andre biler kan matche. En 5-liters V8-motor er koblet sammen med tre elmotorer, som sammen sørger for at 0-100 km/t gjøres unna på 2,7 sekunder. Det er ikke mange forunt å få jobbe med slike biler. Men nå søker den svenske superbilprodusenten etter 40 medarbeidere. 

1994 er et merkeår for bilbransjen. Ikke fordi undertegnede var russ akkurat det året, men fordi en ung mann ved navn Christian von Koenigsegg bestemte seg for å skape sitt eget bilmerke.

Han fulgte rett og slett drømmen om å lage den perfekte superbilen.

22-åringen satset hardt. Ti år senere presenterte han sin første modell: CCR. I dag, 13 år senere, har han en rekke superbiler å vise til, og en omfattende liste over ansatte.

Men det trengs flere! Ikke er det snakk om en eller to heller. Neida, nå lyses det ut 40 (!) ledige stillinger.

Superbil-sjåføren skulle bare svinge av på motorveien ...

Unikt

Koenigsegg er historisk. Sammen med Pagani er de en av svært få uavhengige og eksklusive superbilprodusenter. Kompromissløse ytelser, ekslusivitet og design står høyest på prioriteringslista.

Regera, Agera RS, One-1, Agera R og CCXR er bare noen eksempler på Koenigsegg-kreasjoner som kan få det til å bruse i blodet på enhver bilentusiast.

Derfor er det naturligvis spennende når det plutselig åpnes opp muligheter for å få være med på eventyret.

Brooms bruktbilrunde: Her er fire hefitge superbiler

Koenigsegg er seriøs redskap. Bare sjekk disse bremsene. Neppe samme dimensjon på bilen din?
Koenigsegg er seriøs redskap. Bare sjekk disse bremsene. Neppe samme dimensjon på bilen din?

Utdanning ikke viktigst

Gründeren selv startet uten en masse formell utdannelse, og det er heller ikke noe krav til de som nå skal ansettes.

I stedet påpekes det at dokumenterte resultater er viktigere.

Du tenker kanskje at dette er mest aktuelt for mekanikere. Men Koenigsegg gjør mer enn å skru på motorer og designe biler. De lager alt selv, inkludert girkasser, hard- og software og chassis til bilene.

Det er med andre ord behov for kompetanse på en rekke forskjellige områder.

Topp 10: Verdens raskeste biler

Ønsker perfeksjon

– Vi jobber som et team, fokusert og effektivt, og streber stadig etter perfeksjon. Om du tror at du har kompetanse og leter en ny utfordringer, vil vi høre fra deg, påpekes det videre.

Jobbene som er ledige er blant annet lakkerer, servicetekniker, detailer, prototype-tekniker – og på salg.

Alle stillingene er med base i Sverige. Koenigsegg holder til i Ängelholm, litt nord for Helsingborg.

Her kan du lese mer om stillingene

Lønn

Det skrives ikke noe om lønnsvilkårene, i stedet fokuseres det på at klimaet i bedriften er mer som det mellom familie og venner, enn strengt kollegialt.

På nettsiden påpekes det også at det er høy aksept for at folk er individualister.

Alle jobbene er fulltidsstillinger.

Så da gjenstår det vel bare å hamre ned noen velvalgte ord om hvorfor dette er noe for akkurat deg og sende søknaden til Koenigsegg Automotive AB, 262 74 Ängelholm, Sverige.

Lykke til, folkens! (Og gi oss en lyd hvis du får jobb, da!)

Topp 5: Frekk hekk på bilutstilling