Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Tusenfryd er den seneste i rekken av norske selskaper som blir brukt til svindel og spam på Facebook og andre sosiale medier.

Nå spres nemlig en lenke på Facebook som kan friste med fem gratisbilletter til den populære fornøyelsesparken.

– Vi har fått mange henvendelser fra folk som lurer på om det er faktisk riktig eller svindel. Vi kan fortelle at dette ikke er noe vi står bak, sier markedssjef i Tusenfryd, Erik Røhne Andersen, til TV 2.

Han forteller at det er vanskelig å vite hvor dette kommer fra, men henvendelsene kom først i dag.

– Vi har gått ut i våre kanaler for å si at dette ikke er noe vi står bak, men at det er ren svindel og spam, sier Andersen.

Tusenfryd har foreløpig ikke tatt stilling til om svindelforsøkene skal anmeldes, men Andersen sier at henvendelsene har blitt færre utover dagen. Det er ikke første gang fornøyelsesparken opplever at merkevaren deres blir misbrukt.

– Det har vært lignende tilfeller tidligere, ikke nødvendigvis på Facebook, men på Instagram. Men det har ikke vært i den skalaen som vi har opplevd i dag.