Eksklusiv toppmodell – laget spesielt for Norge

Men prisen er fortsatt gunstig.

Dette var Norges nest mest solgte bilmodell i fjor. Nordmenn elsker Mitsubishi Outlander, og da særlig godt utstyrte varianter. Nå kommer det snart en helt egen utstyrsvariant spesialtilpasset det norske markedet. Og her er det MYE utstyr! 
Dette var Norges nest mest solgte bilmodell i fjor. Nordmenn elsker Mitsubishi Outlander, og da særlig godt utstyrte varianter. Nå kommer det snart en helt egen utstyrsvariant spesialtilpasset det norske markedet. Og her er det MYE utstyr! 

Nordmenn elsker mye utstyr på bilene sine. Det skal helst være mest mulig luksus, også i de mer folkelige modellene. Denne trenden har en blant annet merket hos Mitsubishi. Deres bestselger og ladbare hybrid, Outlander, var Norges nest mest solgte bilmodell i fjor. Og det er varianten med mest utstyr som er den klart mest populære.

Men selv den blir ikke eksklusiv nok for noen. Derfor har Mitsubishi rett og slett bestemt seg for å lage en bil spesielt tilpasset norske kunder: Outlander S Edition.

Biltypen har nesten firedoblet salget – på ett år

Begrenset antall

Den norske importøren har jobbet for en slik modell i et par år allerede, og er svært fornøyd med at det nå er på plass.

Lanseringen skjer i april, og startprisen er satt til 484.000 kroner. Altså noen tuselapper over dagens toppmodell, Intense+.

– Vi har bare et begrenset antall av denne modellen. 880 biler over fire produksjonsmåneder. De første kommer til Norge i april og vi ser allerede nå at det blir rift om disse. Vi har signert over 100 kontrakter på to uker, sier produktsjef i Mitsubishi Norge, Vegard Werner.

Slik halverte Per utgiftene til drivstoff

Bakfra er det verdt å merke seg den sorte takspoileren og sort tak, som er blant grepene som skiller denne fra en vanlig Outlander. Egne felger og støtdempere signert Bilstein er også på plass.
Bakfra er det verdt å merke seg den sorte takspoileren og sort tak, som er blant grepene som skiller denne fra en vanlig Outlander. Egne felger og støtdempere signert Bilstein er også på plass.

Storselger

Totalt er det registrert over 10.000 Outlander i Norge, og i fjor var Norge det femte største markedet for Mitsubishi i Europa. Det sier litt om hvilken suksess denne modellen har vært her hjemme.

Ekstra imponerende er salget med tanke på at konkurransen i SUV-segmentet har blitt betydelig hardere de siste årene.

Her er SUVen som har doblet salget i Norge

Først som ladbar

I Norge skyldes mye av suksessen at bilen var først ute som ladbar hybrid i det folkelige SUV-segmentet. De ladbare bilene kommer veldig gunstig ut i det norske avgiftssystemet.

Startprisen på ladbare Outlander PHEV er er på drøyt 400.000 kroner.

Outlander kan også leveres som sjuseter, men ikke i kombinasjon med en hybrid drivlinje.

Visste du at også denne bilen kommer i ladbar utgave?

Interiøret blir også spesialtilpasset – med blant annet sort taktrekk i alcantara, kontrastsømmer i setene og aluminiumspedaler.
Interiøret blir også spesialtilpasset – med blant annet sort taktrekk i alcantara, kontrastsømmer i setene og aluminiumspedaler.

Mye ekstra

Spesialmodellen som kommer til Norge vil altså sette en ny standard hva gjelder utstyr på Outlander. Vi har fått listen over ekstrautstyr som kommer i tillegg til dagens toppmodell, og den er faktisk ganske omfattende:

- Sort utvendig tak

- Soltak (elektrisk skyve-/vippe)

- Sort takspoiler

- Unikt lettmetalldesign, 18 tommer

- Støtdempere foran og bak fra Bilstein

- Bridgestone sommerdekk

- Aluminiumspedaler

- Sort innvendig taktrekk

- Unike senter- og dørpaneler

- Alcantara setetrekk i kombinasjon med kunstskinn med røde sømmer

- Røde sømmer i skinn på rattet, midtkonsollen og instrumentpaneltak

- Elektrisk justerbar førerstol

- Smartphone Link Display Audio system

- Metallic lakk: Fåes i fargene Silky White, Orient Red, Cool Silver og Ruby Black

Hva synes du: Høres dette ut som en fristende bil?

Nykommeren skal gå lenger enn alle konkurrentene