Det er ikke bare fargen som gjør denne Audi A8-en til noe helt utenom det vanlige. Her er det fullspekket med ekstrautstyr for den som liker luksuslivet. Og verditapet har vært formidabelt, så kanskje det er på tiden å handle nå? Faksimile: finn.no
Det er ikke bare fargen som gjør denne Audi A8-en til noe helt utenom det vanlige. Her er det fullspekket med ekstrautstyr for den som liker luksuslivet. Og verditapet har vært formidabelt, så kanskje det er på tiden å handle nå? Faksimile: finn.no

Her får du ekstrautstyr – for 700.000 kroner!

Første eier holdt ikke igjen. Nå kan du tjene godt på det!

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

De tyske premiummerkene er kjent for å kunne tilby mye ekstrautstyr. Men alt har sin pris.

Det er ikke uvanlig at en BMW, Audi eller Mercedes har ekstrautstyr for både 200.000 og 300.000 kroner.

Men noen tar det litt lengre enn andre. Audi A8 er selve flaggskipet til Audi – og på denne modellen kan du bestille ekstremt mye utstyr.

Likevel er det få som tar i såpass som det ble gjort på bilen vi omtaler her. Den fikk til slutt en prislapp på 1,8 millioner kroner – noe som inkluderer ekstrautstyret til svimlende 700.000 kroner!

Det er to vanlige familiebiler det, bare i ekstrautstyr.

Etter 76.000 kilometer blir 2011-modellen din for litt over 600.000 kroner.

Kan gammel luksusbil være et smart bruktkjøp?

Maks utstyrt

Ikke så rart, da, at det annonseres med at bilen er maksimalt utstyrt. Her må en kunne si at de har dekning for den påstanden!

Vi snakker naturligvis om en forlenget utgave, med et hav av plass i baksetet. Og baksetet er forøvrig et fantastisk sted å oppholde seg. Her er det to elektriske komfortseter, med varme, kjøling og massasje, underholdningsystem med store skjermer, med TV og multimedia.

Baksetet bak passasjersetet foran er dessuten liggesete med motorisert fothviler. Joda, her kan du nyte lange turer.

Klikk her for å se hele annonsen

Kraftig motor

3-liters V6-motoren yter 250 hk, koblet til en 8-trinns automatgirkasse. Det sørger for at den digre bilen likevel er rask. 0-100 km/t leveres på rundt 6 sekunder.

Du får naturligvis også quattro firehjulsdrift (inkludert sportsdifferensialsperre) og luftfjæring, som gjør at du kommer deg fram også der det ikke er vanlig å ferdes med en slik bil.

Ja, også har den naturligvis Bang & Olufsen-stereoanlegget. Det byr på 1.400 Watt, har 19 høyttalere – og det alene kostet 75.000 kroner!

Direktørbil med caps og gullkjede

Her tror vi de fleste kan finne seg til rette også på langturer.
Her tror vi de fleste kan finne seg til rette også på langturer.

Skinn – masse skinn

Skinnsetene er en selvfølge i en slik bil. Her er det imidlertid utvidet skinnpakke, som dekker dørsider, dashbord og oppbevaringsrom. Dessuten er det Audi Exclusive alcantara-pakke, som kort sagt betyr at taket er trukket i alcantara.

Dobbelt sikkerhetsglass med akustikkdemping sørger for ekstra lavt støynivå i coupeen - og det er varme også i frontruta.

Utvendig er den helfoliert i knallblå 3M-folie, og det er satt på enorme 22" Vossen-felger, som ifølge annonsen har en verdi på rundt 50.000 kroner.

Super-Audi har tapt seg 1,5 millioner kroner – har du råd nå?

Nattsynkamera

På listen over utstyr finner vi også Wifi-spot både i for- og baksetet, radarbasert adaptiv cruisekontroll, navigasjon med Google-maps, servolukking av dørene, panorama soltak, full LED hovedlys, original telefon foran og bak, webasto, night vision, komfortnakkeputer for alle seter, DAB-radio og 230 V strømuttak bak. For å nevne litt.

Kort sagt: Her skal du ikke savne mye, om noe i det hele tatt.

Broom har testet Audi S8 på selve rullebanen

Variende priser

Faktisk starter brukte A8 av denne generasjonen på bare 250.000 kroner! Men da er bilen riktignok gått nesten 400.000 kilometer.

Skal kilometerstanden være under 150.000, begynner moroa på rundt 450.000 kroner.

Bilen vi omtaler her er med andre ord en del over dette i pris. Men så har den altså en utstyrspakke vi knapt har sett maken til. Det er alltid noen som skal ha alt.

Og de dagene det er dieselforbud, kan eieren av denne bilen i alle fall sitte, eller ligge, veldig komfortabelt og vente på bedre vær...

Sjekk denne Audi-"tidsmaskinen" fra 1976