Nå har millionbilen blitt billig
Dette er et skikkelig råskinn fra BMW.
BMW var ikke redde for å sjokkere da amerikanske Chris Bangle satt i designsjef-stolen. Den mest kontroversielle bilen fra ham var nok direktørbilen 7-serie, som kom i 2002.
Men også den sportslige coupeen, 6-serie, fikk mange til å heve øyenbrynene. Hovedsaklig på grunn av det klumpete bagasjeromslokket, men også frontlyktene skapte reaksjoner.
Rett og slett en spesiell bil. Men at den var god å kjøre, er det ingen tvil om.
Om vi ser bort ifra M6, var 650i toppmodellen i 6-serie-sortimentet. Et skikkelig V8-råskinn med 367 hk. På bruktmarkerdet er det nå tid for å gjøre et lite kupp på nettopp en slik.
Kjøpte seg BMW M6 – ble nesten venneløs!
Steindyr
Ny i Norge kostet en slik knappe 2 millioner kroner. Nå ligger det en 2007-modell på finn.no, med en prisantydning på 499.000 kroner.
Den er gått bare 61.000 kilometer, og er dessuten bygget om av Hamann. Sistnevnte har gitt bilen litt ekstra krefter. Ifølge annonsen er det nå 400 hk å leke seg med.
Èn ting overrasker stort ved dette BMW-beistet
Sprek
650i er altså en sprek bil i utgangspunktet. 0-100 km/t tar 5,6 sekunder i original utgave. Denne fikser øvelsen enda mer effektivt.
I tillegg til friseringen i motorrommet, har det skjedd litt med designet. Ny frontfanger, sideskjørt og en skikkelig spoiler på bakluka, viser at denne bilen mener alvor.
Fire enderør får du også – akkurat som på M6. Så lydnivået er nok enda sintere enn originalt.
Klikk her for å se hele annonsen
Ekstremt utstyrt
I 2005 var BMW tidlig ute med en god del utstyr. Få andre kunne tilby både head up display og adaptive cruisekontrolSSl på den tiden.
I tillegg er det sportsseter i skinn, nøkkelfri adgang, adaptive hovedlys, takluke og BMW online.
Bilen omtales som "meget strøken", og ser bra ut på bildene. Noe av forklaringen er kanskje at den aldri er vinterkjørt og har vært brukt i Bulgaria mesteparten av tiden. Den skal nemlig være bestilt og bygd om av en BMW-direktør i Bulgaria. I Norge har den vært siden 2015.
BMW M6: Nå får du verstingen til under 1/3 av nyprisen
Koster ekstra
650i som er stylet og tunet av Hamann betyr at du må ta høyde for litt mer utgifter om noe skulle gå galt. Både deler og vedlikehold kan fort bli kostbart. Enda mer kostbart enn en vanlig 650i, som ikke akkurat er billig fra før.
Forbruket blir også litt utenom det vanlige. Trøsten får være at du får mye lyd og ytelser for pengene.
Ombygde biler som er gjort ordentlig, slik som denne virker å være, kan i noen tilfeller holde seg bedre enn originale biler. Men verditapet er ikke ferdig her heller ...
40-årskrisen? Ja takk, kom med den!