Denne sex-reklamen tar av i Danmark

Vil lokke folk på ferie med «feritilitetsrabatt».

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Det danske reiseselskapet Spies, søsterselskapet til norske Ving, har nylig laget en reklamefilm som tar fullstendig av på Facebook.

Videoen ble lagt ut på selskapets side for to dager siden, og er allerede sett av over 715.000 personer.

Reklamen følger det fiktive ekteparet Karen og Jørgen, som «en gang i tiden ikke kunne holde fingrene av hverandre».

I hete sex-scener skildres parets tidligere sengeaktiviteter.

– Barn dreper sexlysten

Nå er imidlertid de glade dagene over. Etter at ekteparet fikk barn har de sjelden sex lenger, og reiseselskapet er bekymret for hvordan dette vil påvirke deres helse og livsglede.

Løsningen på problemet blir derfor en tur som kan bringe sexlysten tilbake – en reise til et eksotisk ferieparadis.

– En ny studie viser at en eksotisk ferie øker sjansen for sex med 102 prosent, hevder Spies, og viser til sin egen undersøkelse om temaet.

De slår også fast at «barn dreper sexlysten».

Lokker med «fertilitetsrabatt»

Reklamefilmen lanserer også et nytt lojalitetsprogram fra reiseselskapet, nemlig fertilitetsrabatt. Rabatten, som gir prisavslag basert på hvor mange barn man har, skal gjøre det lettere for foreldre å ta seg råd til en ferie.

Flere hundre tusen har så langt sett reklamefilmen, og flere mener den er et friskt tilskudd.

– Dansk reklamefilm har lenge manglet motet til at gå litt lengre, og jeg synes bare det er passende at Spies tar den helt ut. I love it! skriver én.

Spies forklarer til TV 2 at de har fått svært god respons på videoen, og at den sprer seg til hele verden. Men vi kommer ikke til å få se noe lignende i Norge.

– Nei, dette er et dansk fenomen. De to første filmene i denne serien er sett av 10 millioner hver, sier kommunikasjonssjef Torben Andersen.

Spies har også tidligere kjørt to kampanjer med sex som tema, som ifølge bransjebladet Dansk Markedsføring har vært svært effektive.