Denne bilen er nå til salgs i Norge. Og det er sannelig ingen hvilken som helst BMW M4. Faksimile: Autodb.no
Denne bilen er nå til salgs i Norge. Og det er sannelig ingen hvilken som helst BMW M4. Faksimile: Autodb.no

Denne BMW-en er noe helt utenom det vanlige

Ble laget i bare 23 eksemplarer.

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

BMW M4 er en bil det lukter svidd av allerede i utgangspunktet. Av mange regnet som den råeste kjøremaskinen BMW har i utvalget sitt.

Dette er en bil som er som skapt for gode rundetider.

Kanskje ikke så rart da, at M4 også gjør det svært bra i DTM-mesterskapet. Sjåføren for BMW, Marco Wittmann, vant i 2014. Og BMW feiret like godt med å lage en egen hyllest av M4-en – kalt DTM Champion Edition.

Nå ligger én av kun 23 produserte biler til salgs på bruktmarkedet i Norge!

BMW M3: – Noen biler du rett og slett ligge unna

Ser ut som løpsbilen

2014-modellen som selges i Østfold har rullet kun 25.000 kilometer, og disse spesialmodellene er allerede samlerobjekter. Da snakker vi blant de som er hard core BMW-fans og i tillegg har bra med penger på bok.

Prisen er nemlig på knappe 1,9 millioner kroner. Da er vi fort 900.000 kroner over det en vanlig M4 koster på bruktmarkedet.

Men så er det også noe helt annet enn en "vanlig" M4.

Dette heftet er verdt mange tusenlapper

Slik ser en BMW som er laget som en hyllest til DTM-mesterskapet i 2014 ut. Det er kun laget 23 eksemplarer, og nå er en av disse til salgs i Norge.
Slik ser en BMW som er laget som en hyllest til DTM-mesterskapet i 2014 ut. Det er kun laget 23 eksemplarer, og nå er en av disse til salgs i Norge.

23 eksemplarer

Denne skiller seg tydelig ut, både utenpå og inni.

Her er tak, panser og bakluke dekorert på samme måte som løpsbilen – og Wittmanns racingnummer står på døra. 23. Og med det skjønner du sikkert også hvorfor bilen kun er produsert i akkurat 23 eksemplarer ...

I vinduet på siderutene står det tyske flagget, WITT (for Wittman) og DTM Champion 2014, bare sånn i tilfelle noen skulle være usikker på hva som var poenget med denne bilen.

Dette kommer i tillegg til orange nyrer og ulike styling-elementer, som splitter foran, sideskjørt og diffusor bak.

Se hele annonsen her

Ingen bakseter

Interiøret underbygger forøvrig tilknytningen til DTM.

Dørlistene er belyst og signert av BMW-sjåføren, Marco Wittmann.
Dørlistene er belyst og signert av BMW-sjåføren, Marco Wittmann.

Listene er laget av karbon, som også er signert av Wittmann, spesiallaget ratt, girkule og håndbrekk er også på plass. Alt dekorert i karbon og/eller alcantara.

Akkurat denne bilen har dessuten fått Awron tilleggsinstrumenter plassert i den ene luftdysen på klimaanlegget, KW Clubsport 2-trinn understell og Akrapovic Evolution Titan eksosanlegg.

Originalt understell og eksosanlegg medfølger også, understrekes det i annonseteksten.

BMW M3: - Noen biler bør du rett og slett ligge unna

Samme motor

Under panseret er det ikke gjort noen større grep. Her er det den samme 3-literen på seks sylindre som vi er vant med. Den yter 430 hk, og gir 0-100 km/t på rundt 4 sekunder.

I annonsen står det imidlertid at bilen kan leveres med opptil 517 hk.

Da kan du jo like gjerne kaste deg med i DTM-racing med det samme?

Vi gjør oppmerksom på at Broom og autodb har samme eier, nemlig Egmont.

BMW syntes det var greit å markere DTM-seiren i 2014 skikkelig. Og dette ble resultatet. På bruktmarkedet i Norge ligger en slik til salgs for knappe 1,9 millioner kroner.
BMW syntes det var greit å markere DTM-seiren i 2014 skikkelig. Og dette ble resultatet. På bruktmarkedet i Norge ligger en slik til salgs for knappe 1,9 millioner kroner.

"Strøken" bruktbil var full av feil