Bilen nærmest på bildet er den nye Opel Insignia Grand Sport, som kommer på markedet neste år. En bil som Opel sier blir større og mer sportslig enn dagens modell (bilen til venstre på bildet). Enn så lenge er den godt kamuflert, og vises for første gang på bilutstillingen i Geneve neste år.
Bilen nærmest på bildet er den nye Opel Insignia Grand Sport, som kommer på markedet neste år. En bil som Opel sier blir større og mer sportslig enn dagens modell (bilen til venstre på bildet). Enn så lenge er den godt kamuflert, og vises for første gang på bilutstillingen i Geneve neste år.

Her viser de sin nye toppmodell

Skal bli mer sportslig og luksuriøs.

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Opel er i vinden om dagen. De har nylig lansert siste generasjon av volummodellen Astra, og viste under bilmessen i Paris sin første elbil. Sistnevnte blir en game changer i segmentet for rimelig priset elbiler, med rekkevidde på over 500 kilometer!

Neste år kommer også deres helt nye toppmodell: Insignia Grand Sport.

Modellen befinner seg nå i slutten av en omfattende utviklingsfase. Selv om bilen vi har bilder av her er dekket med kamuflasjefolie, begynner linjene å bli tydelige. Opel kjører nå i gang en skikkelig modelloffensiv, de har mange nye modeller på gang de kommende årene.

Sjeldne Opel-klassikere dukket opp på uventet sted

Større

Opel Insignia Grand Sport er bygget på en helt ny plattform, og får en akselavstand som er mer enn ni centimeter lenger enn dagens Insignia.

I tillegg er overhenget både foran og bak betydelig mindre. Sammenlignet med dagens modell, er Insignia Grand Sport over fem centimeter lenger, én centimeter bredere og tre centimeter lavere.

Alt dette sørger for proporsjoner som skal få Opels nye flaggskip til å fremstå som mer atletisk enn noen gang tidligere.

Opel er snart klare til å vise verden sitt nye flaggskip.
Opel er snart klare til å vise verden sitt nye flaggskip.

Opel Insignia Sport Tourer: Dette er en perfekt Norgesbil

Opptil 175 kilo lettere

Effektivitet og vektreduksjon har vært svært viktig under utviklingen av den nye bilen. Takket være bruk av lettere materialer, er bilen opptil 175 kilo lettere enn dagens modell. Ved hjelp av smarte løsninger, er også den innvendige plassen betydelig økt.

I tillegg fortsetter Opel å levere den nyeste teknologien til sine kunder.

– Navnet; Opel Insignia Grand Sport, sier alt. Det gjenspeiler dynamikken i Monza Concept samtidig som den trekker linjene tilbake til Opels fantastiske klassikere; Kapitän, Admiral og Diplomat, sier Opel-sjef, Dr. Karl-Thomas Neumann.

Denne konseptbilen skal vise litt av designretningen den nye modellen får.
Denne konseptbilen skal vise litt av designretningen den nye modellen får.

Les vår test av Insignia her

900.000 solgte

Lanseringen av Insignia i 2008 startet en ny æra for Opel når det gjelder design. Insignia ble kåret til «Årets Bil» i 2009 og siden produksjonen startet, har over 900.000 biler rullet ut fra fabrikken.

På svært mange måter fortsetter Insignia Grand Sport der nye Opel Astra slipper. Nykommeren er betydelig større enn dagens modell, både utvendig og innvendig.

Opels ambisjon er at ny og innovativ teknologi skal være tilgjengelig for flest mulig. Dette gjelder også Insignia Grand Sport. Tanker er at denne skal ha utstyr som flere av de dyrere premiumodellene ikke har.

Opel Insignia Grand Sport debuterer på den store internasjonale bilutstillingen i Genève – mars 2017.

Forgjengeren ble produsert i nesten én million eksemplarer. Nå er det snart duket for den nye utgaven.
Forgjengeren ble produsert i nesten én million eksemplarer. Nå er det snart duket for den nye utgaven.

Brukt Insignia: Dette er mye bil for pengene