Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Telenor advarer nok en gang mot svindelforsøk mot sine kunder.

Dersom du har mottatt en epost hvor det kan se ut som Telenor kundeservice er avsenderen kan det vise seg å være ren svindel.

Mange kunder har fått eposten mandag formiddag og Telenor valgte derfor å gå ut med en advarsel.

«Igjen sendes det ut store mengder med falske eposter som hevder de er fra Telenor angående ubetalt faktura. Ikke trykk på lenken!», skriver selskapet på sin Twitter-konto.

Innholdet kan se ut som en standard epost fra Telenor, angående betaling av faktura.

Mottakeren av eposten bes sjekke faktura og åpne lenken som er i mailen.

Telenor ber deg om å ikke åpne lenken.

– I dag har vi fått nok henvendelser til at vi velger å gå ut med en advarsel til våre kunder om dette, sier informasjonssjef i Telenor Norge, Tormod Sandstø til TV 2.

Sperrer lenke

Han oppfordrer som har mottatt en mistenkelig epost om enten å slette den eller melde det inn til Telenor Norge.

Selskapet er ofte et offer for svindelforsøk.

– Det er dessverre ikke et ukjent fenomen at kjente merkenavn blir brukt i falske eposter. Vi har et sikkerhetsteam som jobber døgnet rundt for å hindre og kartlegge denne typen svindel, sier Sandstø.

Han sier selskapet forsøker å blokkere lenker som blir sendt ut i svindelepost.

– Vi kan raskt identifisere om det er svindel eller ikke. Når vi har fått sperret lenken sendes ikke kunden videre. Generelt oppfordrer vi kunden til aldri å legge igjen kortinformasjon eller personlige opplysninger, sier Sandstø.