Dette er ikke noe typisk bilinteriør. Legg for eksempel merke til passasjersetet foran, som her er blitt til en fotskammel for passasjeren bak.
Dette er ikke noe typisk bilinteriør. Legg for eksempel merke til passasjersetet foran, som her er blitt til en fotskammel for passasjeren bak.

Her justerer bilen seg etter humøret ditt

Akkurat når du trodde du hadde sett alt i bilverdenen...

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Det dukker stadig opp aktører som ønsker seg en liten bit av det luksusmarkedet. En av disse kommer fra Polen, og heter Varsovia Motor Company (som indikerer at selskapet holder til i nærheten av hovedstaden Warszawa).

Illustrasjonsbildene som man har laget, viser en særdeles luksuriøs sedan, av typen ladbar hybrid. Spesielt gjelder dette innsiden, som har en slags skandinavisk luksus-stil over seg, med relativt rene og stilige flater, som er pyntet med treverk. Det hele har en tilbakeholden aura, og kan påminne litt om det Volvo har vist i noen konseptbiler.

Bilens linjer vitner definitivt om en sedan i den øvre luksus-klassen. 
Bilens linjer vitner definitivt om en sedan i den øvre luksus-klassen. 

Kineserne vil garantert like ideen

Det mest spesielle er dog mangelen på et normalt passasjersete. Det er nemlig borte (fotskammel) for å gi en større og mer oversiktlig arbeidsstasjon for mannen som sitter i det høyre baksetet.

De må stoppe salget av flere modeller

Dette er ikke så vanvittig som det først kan høres ut, da f.eks svært mange kinesiske businessmenn kun sitter i det høyre baksetet. Alltid med en sjåfør bak rattet, og aldri med noen i passasjersetet foran. Så hvorfor ikke like gjerne ta bort passasjersetet og frigjøre plass?

Her lades det for fullt. Elektrisk rekkevidde oppgis å være 35 mil.
Her lades det for fullt. Elektrisk rekkevidde oppgis å være 35 mil.

Justerer seg etter humøret

Bilen får ellers innebygd PC, mus og tastatur, samt to 19-tommers skjermer, som kan kombineres til å lage en 38-tommers skjerm. Dette vitner jo om kreativitet, og det samme gjør sensorene som overvåker hjerterytmen til de i baksetet.

Så billig blir deres minste SUV

Setet justerer seg etter vekt og høyde på de som sitter der, mens en rekke sensorer og kamera tar så en vurdering utfra puls og sinnstilstand. Det betyr at belysningen og musikk justeres etter hvor trøtt/oppgiret/spent/glad/trist/redd/nervøs/hyperaktiv osv man måtte være. Selskapet sier de er de første i historien som automatisk kan justere seg etter passasjerens humør, og det skal vi ikke krangle med dem om.

To 19-toms skjermer danner tilsammen en 38-toms skjerm. 
To 19-toms skjermer danner tilsammen en 38-toms skjerm. 

85 mils rekkevidde

Når det gjelder tekniske spesifikasjoner lover man at bilen skal kunne kjøre 35 mil når den er fulladet, og i tillegg kommer en rekkeviddeforlenger (et finere ord for en liten bensinmotor) som gir nesten 50 mil i tillegg.

Vekten på bilen er to tonn, og den skal gå fra 0 til 100 på rundt fem sekunder. Selskapet opplyser at bilen er tiltenkt produksjon i 2018. Den som lever får se, men det hadde jo vært utrolig morsomt med en bil som justerer seg etter humøret ditt.

Flere og flere kjøper bil på nettet