Se hva de har funnet på med toppmodellen sin

Ikke lenger bare en fornuftig bil.

Det er ingen tvil om at Skoda vil være litt mer lekne, når de byr på SportLine-utgave av toppmodellen Superb. Særlig interiøret har fått et skikkelig løft, mens det utvendig er tatt noen litt mer diskret grep.
Det er ingen tvil om at Skoda vil være litt mer lekne, når de byr på SportLine-utgave av toppmodellen Superb. Særlig interiøret har fått et skikkelig løft, mens det utvendig er tatt noen litt mer diskret grep.

Skoda nyter stor suksess med de nye modellene sine, blant annet nye Octavia og ikke minst siste generasjon av merkets flaggskip: Superb.

Sistnevnte er klassens desidert mest romslige bil, med et gedigent bagasjerom og limousine-aktig beinplass i baksetet.

I all hovedsak handler Skoda om fornuft: Rimlig pris, god plass og solid teknikk. Men de vil også appellere litt mer til følelser. Sportslige følelser.

Nå er det nemlig åpnet for bestilling av Superb i SportLine-utgave.

Sort som gjelder

Vi fikk se hva som var i vente allerede under bilmessen i Genéve tidligere i år. Der var både Octavia og Superb stilt ut i SportLine-drakt. Og det var tøft!

Det er ikke snakk om store endringer utvendig. Men detaljene bidrar likevel til et frekkere utseende: Sort grill, sorte speilhus, sorte takrails, diffusor og 19" mørke felger er det du vil legge mest merke til.

Eksteriøret får noen diskrete, men likevel merkbare endringer. Hovedsaklig handler det om detaljer som lakkeres i sort. Merk også 19' felger og at bilen er senket.
Eksteriøret får noen diskrete, men likevel merkbare endringer. Hovedsaklig handler det om detaljer som lakkeres i sort. Merk også 19" felger og at bilen er senket.

Dette skal bli jålebil til lavpris

Mer på innsiden

På innsiden er det mer tydelig at du har valgt en SportLine-modell. Her er det skikkelige bøtteseter i alcantara med diamantmønster, sort taktrekk og innvendig dekor i karbon-look. Sportsratt er også på plass, samt røde detaljer i listeverket og skikkelige sportspedaler.

Førersetet er elektrisk justerbart.

Det handler imidlertid ikke bare om design. Bilen har nemlig sportsunderstell som er senket sammenlignet med de vanlige Superb-ene.

Slik skal Skoda kapre enda flere kunder

Sportsratt med flat bunn, sportspedaler og detaljer i rødt. Joda, på innsiden levnes det ingen tvil om at Skoda er i lekent humør ...
Sportsratt med flat bunn, sportspedaler og detaljer i rødt. Joda, på innsiden levnes det ingen tvil om at Skoda er i lekent humør ...

Starter på 428.000 kroner

SportLine er tilgjengelig på modellene med litt større motorer, nemlig de fra 150 hk diesel eller bensin og opp til toppmodellen med 280 hk.

I kjent stil er det også mulig å bestille med DSG automatgir og firehjulsdrift.

Superb bygges på den velkjente MQB-plattformen som er brukt i mange av VW-konsernets modeller.

Dette har ikke Skoda gjort før!

Stasjonsvogna først

Hvis du står og tripper etter å bestille og motta din SportLine-modell, har vi en god nyhet. Skoda prioriterer nemlig stasjonvogna. Den blir klar først, og går i produksjon allerede i november.

Det betyr at de første kundebilene blir klare i Norge innen utgangen av året, lover Skoda i en pressemelding.

Sedanen kommer først i januar neste år. Men det er neppe veldig interessant for de fleste nordmenn.

Skoda viste oss Superb i SportLine-utgave allerede under bilutstillingen i Genéve. I knallrød lakk blir den enda litt mer sportslig ...
Skoda viste oss Superb i SportLine-utgave allerede under bilutstillingen i Genéve. I knallrød lakk blir den enda litt mer sportslig ...

Glem Skoda-vitsene – nå står vi i kø for denne