Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

For første gang sendes et sommer-OL i sin helhet hos en norsk kringkaster, og så langt har OL på TV 2 vært en formidabel suksess. Under åpningshelgen av de olympiske leker passerte TV2.no og TV 2 Sumo 1,3 millioner digitale brukere.

Klikk her for å benytte deg av tilbudet!

– Allerede den første helgen slo vi rekorden fra OL i Sotsji. Aldri før har TV 2 sendt så mye livesport, sier kommunikasjonssjef Jan-Petter Dahl.

Samtidig har TV 2 de første dagene av OL fått noen henvendelser fra seere og hatt en dialog med Medietilsynet om å åpne alt innhold opp gratis. Derfor er det besluttet å kjøre en ny kampanje under arrangementet, lik gratiskampanjen fra OL i Sotsji.

– Vi velger å gjenta suksessen fra Sotsji-OL og tilby alle nye abonnenter gratis tilgang til TV 2 Sumo under OL. Vi har hatt en dialog blant annet med Medietilsynet, men har ikke fått noen pålegg om å kjøre denne kampanjen, sier han.

Det er liten tvil om at OL har stor interesse i befolkningen, til sammen så 1,1 millioner seere i snitt hele håndballkampen mellom Norge og Spania mandag, mens 1,3 millioner seere på det meste fulgte med.

– Det viktigste for oss er å gi flest mulig anledning til å se resten av OL via TV 2s kanaler. Derfor lanserer vi denne kampanjen. I tillegg til de 800 timene vi viser fra OL på TV 2 og TV 2 Sportskanalen, sender vi til sammen 3300 timer fra OL i Rio på TV 2 Sumo. På det meste viser vi 40 øvelser samtidig på TV 2s plattformer, sier Dahl.