POPULÆR: Selena Gomez som fylte 24 år i dag, kan tjene omtrent 4,2 millioner kroner ved å legge ut kun en annonse på sosiale medier. Foto: Instagram
POPULÆR: Selena Gomez som fylte 24 år i dag, kan tjene omtrent 4,2 millioner kroner ved å legge ut kun en annonse på sosiale medier. Foto: Instagram

Selena Gomez kan tjene millioner på kun ett Instagram-innlegg

Popstjernen Selena Gomez er for øyeblikket den mest populære personen på Instagram med hele 90,9 millioner følgere – og med det kommer det også goder.

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Disney-stjernen og artisten Selena Gomez (24) har slått alle rekorder når det kommer til antall følgere på sosiale medier.

På Instagram har hun 90,9 millioner følgere. Nesten fem millioner flere følgere enn bestevenninnen Taylor Swift, som har den nest mest populære profilen.

Kan tjene store summer

Gomez deler for det meste bilder av livet sitt som artist på sosiale medier, og Ifølge analyser utført av D'Marie Analytics kan hun nå tjene omtrent en halv million dollar, tilsvarende 4,2 millioner kroner på kun én annonse lagt ut på sosiale medier, melder Adweek.

Velger annonser med omhu

Selv om den unge artisten kan tjene flere millioner dollar ved å annonsere produkter for bedrifter på sosiale medier, er det ikke ofte hun benytter seg av den muligheten.

– Det er interessant at den statistisk mest innflytelsesrike personen på sosiale medier er engasjert i merkbart mindre kampanjer enn andre kjendiser, sier direktør ved D'Marie Analytics, Spadafora til Adweek.

– Personlig tror jeg det er fordi hun er smart. Hun er klar over at det å fylle feeden til sine følgere med sponset innhold kan ha en negativ påvirkning på forholdet hun har med sine tilhengerne, sier Spadafora.

Til sammen har artisten omtrent 200 millioner følgere på Facebook, Instagram og Twitter.