Se hvem som kommer med nytt råskinn

Dette blir intet mindre enn en badass-bil!

Med V8-motor på 476 hestekrefter er det liten tvil om at Lexus LC blir spinnvill. 
Med V8-motor på 476 hestekrefter er det liten tvil om at Lexus LC blir spinnvill. 

Lexus lager ikke bare luksus-familiebiler med en driftsikkerhet og en kvalitet som overgår det meste annet som finnes.

Veldig ofte med hybride drivlinjer under skallet.

Innimellom virker det som om Lexus-ingeniørene bare må få ut kreativitet, drømmer og oppdemmet energi. Det har vi sett flere ganger tidligere, og resultatet kan bli ganske voldsomt – så langt har det endt opp i superbilene LFA og RC-F.

Politisk ukorrekt

Men de hadde tydeligvis mer innabords. Bilen på disse bildene er nemlig smått spinnville Lexus LC 500. Det er rett og slett en skikkelig badass-bil! Intet mindre.

Den er både politiusk ukorrekt og byr i tillegg på et design som ingen kan være likegyldige til.

Bilen er ment å komme allerede til neste år. Lexus er enn så lenge sparsommelige med de tekniske opplysningene omkring nye LC 500.

Men nettopp 500 henspeiler på motorvolumet til 5-liters V8-sugemotoren som bilen er utstyrt med. Den skal kunne by på hele 467 hestekrefter ved 7.300 omdreininger i minuttet – noe som er ekstremt høyt omdreiningstall for en V8-motor.

Den skal være utstyrt med en 10-trinns automatgirkasse, har bakhjulsdrift, og alt tyder vel på at dette blir en skikkelig morobil.

Lexus LFA: Kjøpte bil til 4,3 millioner - usett

Det er ofte mange linjer å forholde seg til på Lexus. Nye RC er ikke noe unntak. 
Det er ofte mange linjer å forholde seg til på Lexus. Nye RC er ikke noe unntak. 

Ny plattform

Det skal være brukt mye karbonfiber i konstruksjonen for å holde vekten nede. Bilen har 21-tommers hjul som standard og et design som er preget av mange linjer og vinkler. Ikke ulikt slik det er på konsernbrødrene RC-F og RC-h.

Men denne skal visstnok ikke bygge på samme plattform som disse to, men på en helt ny plattform som trolig også blir å finne i flere av selskapets biler.

Bilen er en fireseter, men baksetet er definitivt mest beregnet på de som ikke er veldig store.

Prisene er enda ikke klare for Lexus sin nye superbil.

Les også: Vår test av Lexus RC-F her