Økokrim: – Slik unngår du å bli svindlet av kataloghaier

Knut og Bente trodde det var Brønnøysundregisteret som ringte angående enkeltpersonforetak. Plutselig hadde de opprettet holdingselskap og investselskap i England.

VIKTIG Å SI NEI: Et ja på telefonen er for næringsdrivende like bindende som en signatur. Det fikk Knut Sæteraas (øverst) og Lars Kristian Knutsen (nederst) erfare. De mener de ble lurt av Norsk bedriftstjeneste til å opprette NUF i England. Foto: Privat/skjermdump, Norsk bedriftstjeneste.
VIKTIG Å SI NEI: Et ja på telefonen er for næringsdrivende like bindende som en signatur. Det fikk Knut Sæteraas (øverst) og Lars Kristian Knutsen (nederst) erfare. De mener de ble lurt av Norsk bedriftstjeneste til å opprette NUF i England. Foto: Privat/skjermdump, Norsk bedriftstjeneste.

Bente og Knut Sæteraas fra Trondheim har vært i krangel med Norsk bedriftstjeneste (NBT) i flere måneder.De ble oppringt av selskapet bare noen minutter etter at Knut hadde vært på nettsidene til Brønnøysundregistrene og opprettet enkeltpersonforetak.Den pensjonerte teknikeren ville opprette et foretak på grunn av noen mindre oppdrag han skulle utføre. Det han satt igjen med etter en samtale med NBT var mer enn han hadde bruk for.- Han trodde det var en person fra Brønnøy

Mer innhold fra TV 2