Zlatan – sjekk hvem som skal pushe Volvoer
Skal markedsføre årets mest spennende... familiebil!
Volvo gir jernet om dagen. Geely, de kinesiske eierne, har spyttet inn mye kapital, og de forventer resultater. Som personbilprodusent er Volvo fortsatt små, i det store bildet. Men det skal endres på.
Nye modeller kommer inn på rekke og rad. I år er det stasjonsvogna og familiebilen V90 som virkelig gjelder.
Den følger opp stor-SUVen XC90, som allerede er en braksuksess.
Nå skal Volvo gjøre alt de klarer for at det samme blir tilfelle med V90. Til det har de skaffet seg hjelp fra et av de aller heteste navnene i fotball om dagen: Zlatan Ibrahimovich.
5 ting du bør vite om Volvos nye storselger
Hett navn
Kampanjen er en hyllest til den uavhengige tanken, kraften som ligger i evnen til å tenke annerledes, er beskjeden fra Volvo.
Det gjør nok heller ikke noe at den svenske storscoreren og ballkunstneren kommer til å være på alles lepper de neste ukene. Først i forbindelse med spørsmålene rundt hans neste klubb. Han er nemlig ferdig i Paris St. Germain, og det spekuleres daglig i hvor neste stopp blir. For det andre er det snart EM, hvor det er ventet at Zlatan blir en av profilene.
Zlatan er forøvrig selv en stor bilentusiast. Men da gjerne litt andre type biler enn stasjonsvogner. Han har blant annet Ferrari på CV-en sin.
Jo, Volvoen til Espen skal faktisk være sånn
Gjør ikke som alle andre
Senior Vice President i Volvo Car Group i Europa, Midt-Østen og Afrika, Anders Gustafsson, mener dessuten det er mange likheter mellom bilmerket og fotballspilleren.
– Ingen av oss har kommet dit vi er nå ved å gjøre det samme som alle andre, sier han.
Det er for øvrig ikke første gang at Volvo og Zlatan samarbeider. Det gjorde de i en kampanje allerede i 2014, der den fargerike fotballspilleren fremfører den svenske nasjonalsangen og jakter i svenske skoger.
Nå har vi prisene på Volvo V90
Startet i 1953
Siden lanseringen tidligere i år har nye V90 mottatt positiv medieomtale rundt om i verden.
Den bygger på over 60 års erfaring med stasjonsvogner, innledet av Volvo Duett i 1953.
Til Norge kommer V90 sent på høsten, i kjølvannet av søstermodellen S90, som er en sedan.
Statrprisen
Stasjonsvogn-markedet er i utgangspunktet sterkt fallende. Kundene går i større og større grad over på SUV-er i ulike størrelser.
Derfor er det nok en målsetning som Zlatan kunne vært stolt av, når Volvo i Norge forventer å selge hele 2.400 eksemplarer av modellen allerede i år.
Prisene starter på 469.000 kroner, for D3-dieselmotoren på 163 hk.
Kampanjen med Zlatan sparkes i gang 30. mai.
Denne bilen kommer når du kaller på den