FAST KUNDE: Den store pizzakjeden Domino's ante uro da den faste kunden ikke la inn sin daglige bestilling. FOTO: AFP / PHILIPPE HUGUEN
FAST KUNDE: Den store pizzakjeden Domino's ante uro da den faste kunden ikke la inn sin daglige bestilling. FOTO: AFP / PHILIPPE HUGUEN Foto: Philippe Huguen

Stamkunde (48) hadde ikke bestilt pizza på 11 dager – da skjønte de noe var alvorlig galt

Mannens appetitt for pizza reddet trolig livet hans.

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Forrige uke ble det som trolig var en livsviktig avgjørelse tatt i byen Salem i Oregon, USA.

En 48 år gammel mann har i en årrekke vært fast kunde hos pizzakjeden Domino's i byen.

Men da Alexander plutselig ikke hadde bestilt mat på 11 dager, bestemte restaurantansatte Tracey Hamblen for å dra innom mannens hjem for å høre om alt var i orden, skriver avisen The Oregonian.

– Flere av sjåførene våre kommenterte at de ikke hadde sett bestillinger fra han den siste tiden. Da vi sjekket det nærmere, forsto vi straks at det hadde skjedd noe, sier Sarah Fuller, daglig leder ved restauranten, til USA Today.

Banket på døra

Da ingen svarte på dørklokka ble Hamblen ytterligere bekymret. Ifølge avisen var både lys og og TV påslått i leiligheten. Han svarte heller ikke på telefonen.

Pizzakjeden bestemte seg derfor å ringe nødnummeret 911.

Politiet ankom stedet og fant mannen i leiligheten. Han ropte etter hjelp da de kom, og var i behov for medisinsk hjelp.

Det er ikke kjent nøyaktig hva som hadde hendt med 48-åringen. Ifølge The Oregonian opplyser politiet at det var snakk om livstruende skader, men at mannen nå er stabil.

– Bestilte aldri det samme

Domino's-restauranten forteller avisen at de ansatte er glade for at 48-åringen ble fraktet til sykehus. De beskriver den lojale kunden som en vennlig og stille mann. Han bestilte alt fra pizza, kyllingvinger, pasta og sandwicher.

– Det var aldri det samme, sier Jenny Seiber, også ansatt ved restauranten.

Daglig leder er stolt av sine ansatte og for at de tok ansvar da det gjaldt som mest.

– Vi er som en familie her, og vi er glade for at vi klarte å hjelpe, sier Fuller til USA Today.