Vitner forteller om høye turtall før Ferrarien endte ute på gressplenen. Bilfirmaet i bakgrunnen skal ikke ha noe med ulykken å gjøre.  Foto: Ulf Odler.
Vitner forteller om høye turtall før Ferrarien endte ute på gressplenen. Bilfirmaet i bakgrunnen skal ikke ha noe med ulykken å gjøre.  Foto: Ulf Odler.

Bilmekanikeren skulle bare ta en prøvetur med Ferrarien ...

Dette gikk ikke heeelt etter planen.

Det er slett ikke uvanlig at bilmekanikeren tar en prøvetur med bilen, etter flere typer reparasjoner. Som regel er det ren rutine, og neppe den morsomste delen av jobben heller.

Men noen ganger frister det nok mer enn andre, som for eksempel når man har en Ferrari inne til reparasjon.

Men da er det nok også greit å huske at en Ferrari ikke bare går bra, det kan også være en ganske krevende bil å kjøre.

Høye turtall 

Det fikk en bilmekaniker i svenske Örebro erfare denne uken. Hans prøvetur med  en knallrød Ferrari gikk nemlig ikke så bra. Han mistet kontrollen over bilen. Ferden gikk over en fortauskant, inn på en gressplen, før det var bråstopp mot en skiltstolpe.

– Det var en person som ringte inn og fortalte at Ferrarien hadde kjørt opp på fortauet og så inn i et skilt. Vitner har før ulykken hørt at bilen gikk på høye turtall, forteller Tommy Lindh ved Örebropolisen, til lokalavisen na.se.

Seksbarns-far vant superbil – krasjet den bare noen timer senere

Brakk ribbein

– Det bruker å gå fort på denne gaten noen ganger, selv om det er 50-sone her,  sier Ulf Odler som knipset bildene av Ferrarien og som har gitt broom.no tillatelse dem å bruke dem.

– Det virker som føreren forsøkte å rygge ut etter smellen, men ikke fikk det til, forteller Odler.

Politiet kom kjapt til stedet og pratet med vitner der.

Mekanikeren ble på sin side kjørt til sykehus. Han skal ha brukket tre ribbein, men ellers kommet fra uhellet uten større skader. 

"Mr. Bean"-skuespilleren fikk tidenes verkstedregning

Her endte prøveturen – og Ferrarien må nok pent tilbake på verkstedet igjen! Foto: Ulf Odler.
Her endte prøveturen – og Ferrarien må nok pent tilbake på verkstedet igjen! Foto: Ulf Odler.

Se også: Slik krasjer du en superbil – på seks sekunder!