Slik fronter Therese Johaug landslagets nye sponsor
Kinesisk selskap punger ut millioner i ny sponsoravtale.
– Det norske langrennslandslaget er populært i Norge og en fin måte å markedsføre oss på, sier Wenqi Zhang, som er leder for Huawei i Norge.
Det kinesiske teknologifirmaet har inngått en sponsoravtale det norske langrennslandslaget. Avtalen er på ett år med opsjon på flere. Avtalen skal være verdt to millioner kroner, får TV 2 opplyst.
Det er Therese Johaug som er valgt til å fronte avtalen. Det gjøres med tette og svette treningsbilder, som du kan se i videoen øverst.

Huawei er allerede sponsor til en rekke sterke sponsorobjekt innen internasjonal idrett som for eksempel Paris St Germain, Arsenal og det Tsjekkiske landslaget i ishockey.
Norske langrennsprofiler vil profileres sammen med internasjonale idrettsprofiler som Bayern Münchens Robert Lewandowski og den tsjekkiske ishockeyprofilen Jaromir Jagr.
– Vi er svært fornøyde med at en internasjonal merkevare som Huawei ønsker å benytte norsk langrenn til å nå et større marked. Bekreftelsen på at vår idrett og våre profiler gjør en forskjell for en kommersielle aktør inspirerer til å forvalte idretten vår på en langsiktig og profesjonell måte, sier Bernt Halvard Olderskog, kommersiell leder for langrenn i Norges Skiforbund.