Torsdag presenterte SBS Discovery våren på sine kanaler, og blant nysatsningene finner vi blant annet «I hodet på Tufte», med OL- og VM-vinner Olaf Tufte (39) i hovedrollen.

Men det er ikke bare på TV-skjermen og i idrettens verden at 39-åringen gjør suksess. Tuftes undertøyskolleksjon selger nemlig bare mer og mer, og millionene fortsetter dermed å trille inn på Tuftes konto.

– Få klager


– Jeg er Olaf Tufte, og jeg tror på å sette ekstreme mål. De siste fem årene har jeg hatt som mål å lage verdens beste undertøy.

Slik lyder introen på TV-reklamen for Tufte-trusene. Den meritterte idrettsutøveren oppfordrer samtidig trusekunder som ikke er hundre prosent fornøyde om å ringe ham personlig på telefonnummeret som blir oppgitt.

Det har ikke bare vært problemfritt, avslører Tufte til God kveld Norge.

– Julebordsesongen gruer jeg meg til, det må jeg innrømme. Det er mye forskjellig som ringer da. Det er få som klager, de fleste lurer bare på om det er jeg som tar telefonen. Og jo lenger ut på kvelden, jo lenger blir samtalene, sier han til God kveld Norge.

Spesielt én ting begynner å bli en gjenganger blant dem som faktisk tar telefonen fatt. Og det er ikke hva som helst som blir sagt.

Klar tale


– Folk sier at de får kjønnssykdommer fordi de bruker underbuksene mine, forteller Olaf Tufte, som er kjapp i avtrekkeren i svaret til innringerne.
– Mitt enkle svar er at de får slutte å putte lemmene sine der de ikke hører hjemme…

Suksess

I 2013 utgjorde inntektene på Tuftes undertøysalg 8,2 millioner kroner. Årsresultatet endte på over tre millioner kroner, ifølge bladet Kapital. Veksten i Tufte Wear fortsatte i 2014, og på sikt er Tuftes mål å slå den tidligere svenske tenniskongen Bjørn Borg, som omsatte undertøy for nærmere 120 millioner kroner bare i Norge i 2013.
– Hvor mye kommer du til å omsette for i år, Olaf?
– Da må du nesten ringe til daglig leder, for det bekymrer meg ikke så voldsomt mye. Jeg har kun fokus på Rio og han har fokus på underbukser, sier han til God kveld Norge.

 

LIK TV 2 Underholdning PÅ FACEBOOK