NY SERIE PÅ NY KANAL: I «Kjære mamma» møter vi helt vanlige mødre som gir oss et ærlig innblikk i sin hverdag. Programmet hadde premiere på den nye TV 2-kanalen TV 2 Livsstil som ble lansert i går. FOTO: TV 2
NY SERIE PÅ NY KANAL: I «Kjære mamma» møter vi helt vanlige mødre som gir oss et ærlig innblikk i sin hverdag. Programmet hadde premiere på den nye TV 2-kanalen TV 2 Livsstil som ble lansert i går. FOTO: TV 2

Premiere-suksess for ny TV 2-kanal

Den nye sjangerkanalen TV 2 Livsstil leverer bedre enn forgjengeren TV 2 Bliss. 

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

I går var den nye kanalen TV 2 Livsstil på skjermen med program som «FML», «Kjære Mamma» og «Rom123».

Sjangerkanalen fikk en formidabel start. Dagsandelen ble tre ganger så høy som TV 2 Bliss oppnådde forrige mandag.

– For oss i TV 2-huset er dette et stort steg i riktig retning. Det å omprofilere en kanal er alltid en stor risiko, men første indikasjoner viser at vi treffer blink. Det aller viktigste for oss er at seerne vil omfavne kanalen på sikt og at vi kan bidra positivt med en tydelig målgruppe til våre annonsører, sier prosjektleder for sjangerkanalene i TV 2, Nina Lorgen Flemmen, i en pressemelding. 

Tre nye livsstilsprogram 

TV 2 Livsstil er en rendyrket livsstilskanal med både norsk innhold og internasjonale innkjøp. Første episode av de tre nye norske livsstilsprogrammene «FML», «Kjære Mamma» og «Rom123» ble sendt i går. 

– Personlig mener jeg vi leverer høy kvalitet over hele sendeskjemaet og selvfølgelig er vi meget stolte over flaggskipene våre FML, Rom 123 og Kjære Mamma. Programmene gir innsikt i ekte menneskers liv, og vårt mål er å engasjere seerne enten det dreier seg om morsrollen, det å være ung i Norge i dag eller hvordan vi ønsker å skape en felles identitet i et hjem, sier Lorgen Flemmen.

Den nye kanalen erstatter TV 2 Bliss. En del av programmene som har gått på TV 2 Bliss, er med videre til TV 2 Livsstil, blant annet «Keeping Up with The Kardashians» og den norske serien «Bloggerne».

Leverer bedre enn forgjengeren

I den kommersielle målgruppen 20-49 år fikk kanalen en dagsandel på 3,4 prosent som er en økning på 2,3 prosentpoeng fra TV 2 Bliss sist mandag.

I målgruppen kvinner 15-34 år ble dagsandelen på 6,4 prosent, som er en økning på 4,2 prosentpoeng.

Flere av Livsstil-programmene hadde også høye seertall på TV 2 Sumo i går kveld.

– At vi slår veletablerte FEM i både målgruppene K15-34 og K20-49 er ingen selvfølgelighet, og vi er også glade for å kunne tilby en kanal som leverer bedre enn sin forgjenger TV2 Bliss, sier Lorgen Flemmen.