Erna og Jonas har selfie-feber

Men én av dem tar langt flere av valgkampbildene selv.

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Både Erna Solberg (H) og Jonas Gahr Støre (Ap) er svært aktive i sosiale medier i valgkampen. 

TV 2 har gjennomgått Instagram-profilene til de to politikerne, og det er store forskjeller rundt hvor mange av bildene de tar selv.

Erna Solberg har 22.000 følgere, mens Jonas har like over 6300. 

Men mens Erna Solberg tar de fleste bildene selv, er hele 80 prosent av bildene på Støres profil tatt av andre enn ham selv.

Til sammenligning er tallet for Solberg 22 prosent, viser TV 2s høyst uhøytidelige gjennomgang.

Se klippet fra Valgstudio på Nyhetskanalen øverst i saken!

Sosiale medier viktig

Partiene satser stort i sosiale medier under denne valgkampen. Både Facebook, Instagram og Snapchat er viktige plattformer for partiene i kommunikasjonen med velgerne.

– Vi er opptatt av å være gode på sosiale medier, men det er også viktig med velgermøtene ansikt til ansikt og å snakke med folk på gata, sierJonas Gahr Støre til TV 2.

SELFIE: Erna Solberg tar bilde sammen med lokale tillitsvalgte på Sortland i valgkamepen. FOTO: NTB Scanpix
SELFIE: Erna Solberg tar bilde sammen med lokale tillitsvalgte på Sortland i valgkamepen. FOTO: NTB Scanpix

Følg TV 2 Nyhetene på Snapchat! (tv2-nyhetene)