Se klipp fra den elleville «direktesendingen»

Magikerne kuppet bare falsk «Sky News-sending»

Stuntet ble slettes ikke gjennomført på direktesent britisk fjernsyn.

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

NB. TV 2 var en av mange som fredag meldte at magiker-stuntet skjedde under en direktesending på Sky News.

Nyhetsankeret fra Sky News deltok selv i stuntet, og opplyste ikke i sine kommentarer på Twitter at sendingen ikke var ekte. 

Fredag ettermiddag la Sky News ut denne meldingen på Twitter:

Flere medier rapportert det som angivelig skulle vise at magikergruppen kuppet direktesendingen foran parlamentsbygningen i London tidligere denne uken.

Inn fra venstre billedkant i det som altså viser seg å være en falsk TV-sending, kom nemlig magikerduoen Young and Strange.

Stuntet er del av magikernes prosjekt med å skaffe seg selv et TV-show. De har blant annet selv oppsøkt BBC - og gjennomført et triks på utsiden av hovedinngangen - og  i denne Youtube-videoen forklarer de hva prosjektet handler om.

TV 2s nettredaksjon legger seg helt flat og ønsker alle lesere en god helg.