FORNYER SEG: Facebook har for første gang siden 2005 gjort endringer i logoen.  Foto: TV 2
FORNYER SEG: Facebook har for første gang siden 2005 gjort endringer i logoen.  Foto: TV 2

Har du lagt merke til den lille Facebook-endringen?

Facebook gjør ørliten forandring for å bli mer «moderne» og «vennlig». 

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

For første gang siden 2005 har Facebook endret logoen sin.

Det er ikke de største forandringene de kommer med.

Det var Facebooks egen produktdesigner Chris Tauziet som offentliggjorde den nye logoen – og det på Twitter.

Slanker A-en

Facebook går nå for en slankere og mer moderne font, og den største forskjellen ser man på bokstaven 'a'.

Den lett gjenkjennelige blåfargen har naturligvis blitt værende.

– Nå som vi er etablert, ønsker vi å modernisere logoen for å gi en følelse av å være mer vennlig og tilgjengelig, sier Facebook i en pressemelding.

Og:

– Vi har sett på mange muligheter, og bestemte oss  til slutt for at vi bare trenger en oppdatering og ikke en full overhaling.