Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

– Hvor fornøyd er du med bilen din, verkstedet og forhandleren? Og hvor lojal er du mot merket du kjører i dag? Disse spørsmålene danner utgangspunktet for den mest omfattende undersøkelsen på kundetilfredshet blant norske bileiere.

Resultatene fra Autoindex 2015  er akkurat ute. 7344 norske bileiere har besvart over 120 spørsmål. Undersøkelsen omfatter biler registrert i perioden 2008-2014, totalt 23 bilmerker. 

Flyttet grensene

Det samme merket har gått helt til topps de tre foregående årene. Og de gjør det igjen i år – denne gangen med ny rekord i totalsum.

Vi snakker om Lexus. Toyotas premiummerke som har de klart mest fornøyde kundene i det norske markedet. Med totalt 918 av 1000 mulige poeng har de igjen flyttet grensene i denne undersøkelsen.

Dette er luksusbil til svært hyggelig pris

– Målrettet arbeid

Lexus tar virkelig storeslem i undersøkelsen. Dagens Næringsliv har fått tilgang på resultatene for premiummerkene, som viser at Lexus vinner i alle kategorier. Eierne deres er de som er mest fornøyd med selve bilen. Dessuten kjøpsopplevelsen hos forhandleren, servicen på verkstedet - og de er også mest lojale mot merket. 

Lexus-sjef Jan Christian Holm har all grunn til å være fornøyd med årets resultat.
Lexus-sjef Jan Christian Holm har all grunn til å være fornøyd med årets resultat.

– Det er tid for kake og feiring i dag! Dette er en pris vi verdsetter høyt, og som vi strekker oss etter hver eneste dag, sier Lexus-sjef Jan Christian Holm.
– En stor takk til alle medarbeidere hos våre forhandlere som har bidratt til dette fantastiske resultatet. På vegne av hele organisasjonen vil jeg også takke for kundenes tillit og lojalitet til oss. Førsteplassen for fjerde år på rad er et resultat av målrettet arbeid, og vi skal gjøre vårt beste for at Lexus kåres som beste bilmerke også i fremtiden, lover Holm, i en pressemelding.

Rune kjøpte Lexus til over 4 millioner kroner – usett!

– Unik bedriftskultur

– Førsteplassen i AutoIndex fire år på rad bekrefter at Lexus er i særklasse når det gjelder kvalitet og kundebehandling, sier Mikkel Korntved som er direktør og seniorrådgiver i Loyalty Group International, som står bak AutoIndex.

– De har etablert en unik bedriftskultur som sørger for at det er enkelt og behagelig å være Lexus-kunde i hverdagen. Det er den totale opplevelsen og innpakningen som differensierer dem fra øvrige bilmerker i Norge, sier Korntved.

Vi i Broom kommer tilbake med mer om denne undersøkelsen. 

Her er bilen som gir Lexus salgsrekord i Norge

SUV-en RX er siste nytt fra Lexus, den kommer nå i helt ny generasjon.
SUV-en RX er siste nytt fra Lexus, den kommer nå i helt ny generasjon.

Dette er luksus-SUV til rene folkeprisen