Bli med på pappa-bootcamp!

Det finnes mange aktiviteter for nybakte mødre, men få tilbud kun for far og barn. Slik kan du trene med barnet mens du er i pappapermisjon.

Hvorfor finnes det så mange tilbud for mødre som vil trene seg opp igjen etter en fødsel, mens det finnes få muligheter for fedre som gjerne vil være i aktivitet mens de er i permisjon? Det ville  personlig trener, Silje Thorstensen, forandre på.

– Vi har holdt på med mammatrening i mange år og det er veldig populært. Stadig flere fedre velger permisjon over lengre tid. Det var én av grunnene til at vi fant ut at vi skulle prøve oss på trening for pappaer, forteller Thorstensen til God morgne Norge.

God trening

Ole Morten Knudsen er en av fedrene som kastet seg på ordningen.

– Jeg hadde prøvd meg på trening med mange mødre, men jeg var den eneste mannen. Så jeg måtte jo stille opp på dette! Det er kjempegøy å se så mange pappaer trene med sine barn, forteller han.

Han er fornøyd med at treningsnivået er mer krevende enn treningene han har prøvd tidligere.

– Med pappaer kan man kjøre litt hardere økter. Jeg ble mye mer sliten etter en trening med pappaene enn jeg ble hos mor og barn-trening. Trening med mammaer er jo for de som har født, sier han.

Se innslaget fra God morgen Norge øverst i saken.