Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Juryen begrunner valget slik:

Utgangspunktet er en reklameklisjé, men filmen snur en forslitt situasjon til å bli overraskende og rørende. Vanskelighetsgraden er høy, det opplever vi hver gang TV2 har “reklamefrie” dager, så kategorien er ingen fribillett til heder og ære. Man føler med paret og moren fordi man tror det er gledestårer, i et bryllup gråter jo man ofte av glede. Klumpen i halsen er der fordi man er positivt beveget. Så når det snur er man fanget. Dette er godt håndverk til fingerspissene, helt frem til klipp og avslutning, som ved sin bruk av stillhet ikke faller for fristelsen til å overfortelle eller overføle. En vakker og verdig Sølvfisk.

Vinnerfilm: Kreftforeningen «Krafttak mot kreft»

Team:

Tekst: Eirik Hovland
AD: Henrik Sæther
Rådgiver: Aagot Skjeldal
Prosjektleder: Mette Løland
AD-assistent: Tom Rainer Thuv
3D: Finn-Christian Stoveland

Produksjonsselskap: 4 ½. Anja Kristiansen
Regissører: Marius Holst
Produsent: Anja Kristiansen
Produksjonsleder: Ingvild Evjemo

Annonsør: Kreftforeningen
Annonsørkontakt: Morten Wien