Klikk for å endre bildetekst
Klikk for å endre bildetekst

Syv nye navn til årets jury

Årets sølvfisk-jury på plass 

Fagjuryen som hver måned kårer en sølvfisk blant norske reklamefilmer på TV 2 er klare. De tolv sølvfiskene skal til slutt konkurrere om prisen Gullfisken 2015. Dette i det direktesendte TV-showet med samme navn som sendes i januar neste år.
Formålet med kåringen er å stimulere til at det lages gode norske reklamefilmer.

 

Juryen som hver måned skal vurdere flere hundre reklamefilmer består av:

Aris Theophilakis
Juryleder
CEO og partner i hybridbyrået Futatsu Industries

Han har jobbet som kreativ leder i 19 år, på både nasjonalt og internasjonalt nivå, bodd i syv land, og jobbet på tvers av grenser og fagdisipliner for store og kjente merkenavn innen de fleste kategorier. Farfaren hans vant olympisk sølv i 1920, mens han selv har vunnet gull i Cannes (2), OneShow, Eurobest (3), London International og Cresta (2), samt en rekke andre valører og han har sittet i 11 internasjonale reklamejuryer. Aris har studert design og art direction ved Parsons School of Design og Westerdals, og har etterutdanning fra Stanford og ESCP Europe. Første gang han var juryleder for Sølvfisk juryen var i 1999.

Lars Marius Lauten
Merkevaredirektør
Mills DA

Lars Marius har vært ansatt i Mills siden 2007, hvor han er en del av ledergruppen i selskapet og leder alt av markedsarbeid, herunder kommunikasjon og innovasjon. Han er utdannet Siviløkonom fra Handelshøyskolen BI i Sandvika, og har tidligere rådgivningserfaring fra Omnicom Media Group. I Mills leder han en avdeling på 25 medarbeidere, og brenner personlig veldig for kommunikasjon- og forbrukerpåvirkning som fagfelt. Lars Marius ser frem til arbeidet med å kåre de beste norske reklamefilmene i 2015, og diskutere og lære av en bredt sammensatt og kompetent jury.

Mette Vonen
Markedssjef
McDonald’s Norge

Mette har mangeårig erfaring med merkevarebygging og produktutvikling fra Ringnes og Carlsberg Group.
Hun brenner for god design, mikrobrygg, teater, bysykling, brettspill og konspirasjonsteorier. Hun har utdannelse MA International Business fra The University of Edinburgh (Siviløkonom).

Karianne Salicath
Dep. Manager Advertising & Media
Telenor Norge Mobile

Karianne har 14 års erfaring som konsulent i mediebyrå (MediaCom og IUM). De siste syv årene har hun jobbet i Telenor. Først med ansvar for medieavdelingen. De siste åtte måneder har hun jobbet med ansvar for reklameutvikling og media inkludert Inhouse reklamebyrå. Hun er også nyvalgt i styret i ANFO, og tidligere hatt juryarbeid med Mediestrategiprisen.

Catharine Mitlid
Strategy Director
Starcom

Etter ett kort opphold i oljebransjen (!), har Catharine over 17 års erfaring fra kommunikasjonsbransjen. Hun var med å starte Starcom Norge i 2002, med ett sterkt ønske om å skape ett annerledes mediebyrå med fokus på kommunikasjonsrådgiving og helhetlige løsninger. Hun har siden vært med på, som hun selv sier, en eventyrlig reise med spennende utfordringer, og vært så heldig å få oppleve at Starcom ble kåret til Årets byrå både i 2013 og 2014. Ser frem til gode faglige diskusjoner i årets Sølvfiskjury.

Tone Humblen
Partner og kreatør
LLOWBANK

Tone har tidligere jobbet i reklamebyråene Try, Dinamo og McCann. Hun er utdannet Art Director fra Westerdals.
Hun har også juryerfaring fra både inn- og utland, og satt i filmjuryen i Cannes Lions i sommer.

Bjørnar Buxrud
Kreatør
TRY

Bjørnar har lag erfaring fra reklamebransjen. Han har jobbet i blant annet Apt, DDB, Kitchen, Dinamo og JBR og McCann. Han har utdannelse fra Westerdals som tekstforfatter, og i Sosiologi og Litteratur fra Universitetet i Oslo.