SAMSUNG UT: Yokohama inn. Neste år får Chelseas drakter ny hovedsponsor. Foto: AFP PHOTO / JUSTIN TALLIS.
SAMSUNG UT: Yokohama inn. Neste år får Chelseas drakter ny hovedsponsor. Foto: AFP PHOTO / JUSTIN TALLIS.

Chelsea signerer sponsoravtale verdt 470 millioner i året

Snart er det bare Manchester United som får mer fra draktsponsoren.

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Chelsea har signert den nest mest lukrative draktsponsoravtalen i engelsk fotballs historie.

London-klubben skriver på sine hjemmesider torsdag kveld at dekkgiganten Yokahamas logo blir å se på draktene fra og med neste sesong i en avtale som strekker seg over fem år.

Klubben oppgir ikke selv hva de vil tjene på avtalen og nøyer seg med å si at draktavtalen er «en av de største som noen gang er inngått». Vanligvis troverdige The Telegraph mener å vite at avtalen skal være verdt hele 470 millioner norske kroner årlig. 

Om dette stemmer, blir de laget med den nest mest lukrative avtalen noensinne i England. Bare Manchester United, som får inn cirka 620 millioner i året fra Chevrolet, får mer.

Samsung, som har sponset laget siden 2005, skal angivelig ha gitt klubben 210 millioner årlig.

Turkish Airlines skal også ha vært i samtaler med Chelsea om å sponse laget, men The Telegraph skriver at flyselskapet ikke skal ha vært interessert i å betale det klubben krevde og trakk sin interesse rundt juletider.