HAMSTRET UNDERTØY: Newyorkerne forberedte seg på snøstormen Juno ved å handle undertøy. Undertøymerket Agent Provocateur (bildet) var spesielt populært. Foto: Agent Provocateur / NTB Scanpix
HAMSTRET UNDERTØY: Newyorkerne forberedte seg på snøstormen Juno ved å handle undertøy. Undertøymerket Agent Provocateur (bildet) var spesielt populært. Foto: Agent Provocateur / NTB Scanpix

Newyorkerne forberedte seg på snøstormen ved å hamstre sexy undertøy

Ønsket å pleie de nære relasjonene mens de var innesnødd.

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Natt til tirsdag traff snøstormen Juno østkysten av USA. Flere spådde at det ville bli spesielt ille i New York. Det ble lagt ned forbud mot bilkjøring, og over 7000 flyavganger ble innstilt.

Newyorkerne forberedte seg også. Ikke ved å kjøpe nødrasjoner, men ved å hamstre sexy undertøy på nett, skriver Daily Mail.

Netttrafikken økte med 500%

Ifølge undertøykjeden Agent Provocateur økte trafikken på deres nettbutikk med over 500% i opptakten til at Juno skulle treffe. Også undertøysmerkene Myla, La Perla og Kiki de Montparnasse så en lignende økning.

Nettbutikken Lyst, som selger flere forskjellige merker undertøy, opplevde at deres trafikk fra New York-området skjøt i været like før stormen. Særlig skal salget av den klassiske blonde-varianten ha tatt av.

Søkte «storm-venn»

Det er også tydelig ut fra flere annonser på det populære amerikanske rubrikk-nettstedet Craigslist at Newyorkerne virkelig ønsket bruke snøstormen for å pleie de nære relasjonene.

En kontaktannonse skal ha etterspurt en såkalt «storm-venn», som han kunne «se filmer, dele en vin og bygge iglo sammen med». En annen søkte etter en «søt dame» som ville «ha det gøy og holde seg varm sammen».

Kanskje dessverre for kontaktsøkende og undertøy-hamstrende Newyorkere levde ikke Juno opp til de varslede forventningene. Snøfallet ble betraktelig mindre enn ventet.