Juryen begrunner valget slik:

Bumper Car: Kjedelig på en radiobil, men veldig trygt på en vanlig bil.
Sølvfisken for Oktober går til Volkswagen og filmen ” Bumper Car ”.

Med denne semi- dokumentariske reklamefilmen finner juryen frisk nyskaping og innovasjon. Filmatiseringen av ”stuntet” med å utstyre radiobiler med city nødbrems teknologi har Volkswagen lykkes i å fortelle om sin nye teknologi på en er sann, relevant og morsom måte.

Gratulerer med sølvfisken for Oktober!


Vinnerfilm: Volkswagen «Bumper Car»

Team:

AD: Karin Lund
Tekst: Øystein Halvorsen
Konsulent: Morten Polmar
Prosjektleder: Cathrine Wennersten
Produksjonsselskap: Go Happy v/ Miriam Pedersen Eeg
Regissører: Christoffer Lossius og Lars Åndheim
Produsent: Miriam Pedersen Eeg
Produksjonsleder: Linn Marie Corneliussen

Annonsør: Volkswagen
Annonsørkontakt: Tor Anton Bjørge