Derfor heter det «Black Friday»

I USA kan folk stå i kø opp mot to uker for de beste tilbudene. Men de siste årene har man sett en ny trend som er dårlig deal for butikkene.

SHOPPING: Kunder kjemper for å få tak i de beste tilbudene i Asda Superstore i Wembley i London 28. november. (FOTO: REUTERS/Luke MacGregor)
SHOPPING: Kunder kjemper for å få tak i de beste tilbudene i Asda Superstore i Wembley i London 28. november. (FOTO: REUTERS/Luke MacGregor)

Hvert år, dagen etter Thanksgiving, går amerikanske forbrukere amok for å få tak i de beste tilbudene i butikkene. For fem år siden kom fenomenet også til Norge. Elsker å kopiere - Dette handler om at vi her i Norge elsker å kopiere fra amerikanerne, sier professor Tor Wallin Andreassen ved institutt for Strategi og ledelse ved Norges Handelshøyskole (NHH). Black Friday-konseptet går ut på at butikkkjeder lokker forbrukerne med sjokktilbud. Tilbud som er så

Mer innhold fra TV 2