Her rømmer Uno Life-ansatte fra TV 2 hjelper deg
Tusenvis av kunder føler seg lurt av Uno Life. – Det savner sidestykke, sier Forbrukerrådet.
Telefonselgerne i Uno Life har siden i våres sendt ut forpakninger med kosttilskudd til norske forbrukere.
TV 2 har tidligere omtalt hvordan kundene føler seg lurt inn i et abonnement for noe de trodde var gratis.
– Vi ønsker å stoppe den ulovlige virksomheten de gjør, med at de sender ut fakturaer som forbrukere mener de ikke har noen avtale om, sier Forbrukerombud Gry Nergård til TV 2 hjelper deg.
Forbrukerombudet har allerede gitt selskapet og bakmennene bøter i millionklassen, men foreløpig har lite skjedd, og selskapet har brakt saken inn for Markedsrådet.
Norgesrekord
700 konkrete klager og flere tusen henvendelser har Forbrukerrådet mottatt på selskapet fra Drammen. Pågangen til Forbrukerrådet har vært så stor at de har ansatt ekstra vikarer for ta i mot henvendelsene på Uno Life.
– Det koster samfunnet mye penger at vi må sitte og håndtere de klagene her, sier direktør for forbrukerservice, Ingeborg Flønes til TV 2.
Forbrukerrådet har aldri mottatt så mange klager som de nå opplever fra selskapet Uno Life.

– Vi har aldri opplevd noe sammenlignbart i Forbrukerrådets historie. Det savner sidestykke, sier Flønes.
Vil ikke snakke
I den siste tiden har kunder landet rundt mottatt det Uno Life kaller et «Søksmålvarsel», hvor det står at kundene vil bli prøvd for retten dersom kravene de sender ut ikke blir betalt.
Forbrukerombudet mener at disse kravene ikke gyldige dersom kundene har meldt brukt angreretten sin eller sagt opp avtalen. Uno Life står fast ved at kravene må betales.
I likhet med flere av kundene, har TV 2 hjelper deg forsøkt å komme i kontakt med selskapet, men Uno Lifes ledelse eller kundeservice svarer hverken på telefon eller mail.
I videovindu øverst i artikkelen kan du se hva som skjedde da TV 2 hjelper deg oppsøkte selskapets adresse i Drammen.
Har du fått pengekrav fra Uno Life? Les Forbrukerombudets oppdaterte råd om hvordan du går frem dersom du ønsker å klage.