FORRETNINGSMANN: Faustino Asprilla, her avbildet under Steve Harpers testimonial-kamp. FOTO: NTB scanpix
FORRETNINGSMANN: Faustino Asprilla, her avbildet under Steve Harpers testimonial-kamp. FOTO: NTB scanpix

Tidligere PL-stjerne lanserer kondommerke i eget navn

Faustino Asprilla med spenstig forretningsidé.

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Faustino Asprilla var en av Newcastle-supporternes absolutte favoritter på 90-tallet etter 18 mål på 59 kamper mellom 1996 og 1998.

Colombianeren, som forlot England til fordel for italienske Parma i 1998, la opp i 2004 - og har siden beskjeftiget seg med andre ting.

44-åringen lanserer nå sin nyeste forretningsidé: kondomer som bærer hans navn - eller i alle fall kallenavn: «Tino».

Det skriver The Mirror.

– Forhåpentligvis vil de bli lansert sammen med en kampanje som skal jobbe for å unngå uplanlagte tenåringsgraviditeter. Jeg mener det er en kul idé, sier Asprilla til radiostasjonen La FM.

Kondomonene vil komme i alle størrelser og en rekke smaker, og «Tino» har også en favorittsmak på prevensjonsmiddelet: Guava.

– Da jeg vokste opp hadde vi et guava-tre i hagen, og det er en smak og aroma som er svært god for romantikk, er Asprilla sitert på.

Guava kommer opprinnelig fra de tropiske områdene av Sør-Amerika, hvor den fortsatt vokser vilt.

Den colombianske fotballegenden Asprilla takket i fjor nei til å delta i en pornofilm etter å ha fått tilbudet fra et selskap som håpet å øke salgene av sine filmer gjennom hans navn.

I tillegg til gummiindustrien jobber den tidligere fotballspilleren ifølge The Guardian med å sette opp et fotballakademi i Colombia - selvsagt med tette bånd til Newcastle.

PÅ HØYDEN: Faustino Asprilla går forbid Leeds' Carlton Palmer under en Premier League-kamp i september 1996. FOTO: AP PHOTO/John Giles
PÅ HØYDEN: Faustino Asprilla går forbid Leeds' Carlton Palmer under en Premier League-kamp i september 1996. FOTO: AP PHOTO/John Giles