Grethe Wulff Edvardsen fra Tønsberg kunne smile hele veien hjem fra verkstedet, etter å ha fått regningen kraftig redusert. Foto: Anne Charlotte Schjøll, Tønsberg Blad
Grethe Wulff Edvardsen fra Tønsberg kunne smile hele veien hjem fra verkstedet, etter å ha fått regningen kraftig redusert. Foto: Anne Charlotte Schjøll, Tønsberg Blad

Grethe sparte 20.000 kroner på verkstedtabbe

Kunne smile hele veien hjem fra verkstedet.

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
annonse

Da kalesjen på Grethe Wulff Edvardsens New Beetle 1,6 Highline ikke lukket seg skikkelig, var det ingen vei utenom verksted.

Hun kontaktet sitt faste verksted Møller Bil i Tønsberg. Etter en forkontroll fikk hun presentert et prisoverslag på 20.000 kroner for kun arbeidet. Etter en mer nøyaktig vurdering av takstformannen ved Møller Bils verksted på Sem, ble taksten satt til 22.000 kroner «med forbehold om merarbeid».

– Det passet litt dårlig med verkstedtime, så jeg kjøpte bare delene til 2.400 kroner og dro på ferie, forteller Edvardsen, Tønsberg Blad.

Les også: Mann bulket Margareths bil og stakk av

Nå kan Grethe Wullf Edvardsen åpne og lukke bilkalesjen sin uten problemer igjen. (Foto: Anne Charlotte Schjøll)
Nå kan Grethe Wullf Edvardsen åpne og lukke bilkalesjen sin uten problemer igjen. (Foto: Anne Charlotte Schjøll)

Overraskelse

Etter ferien, tok Edvardsen kontakt med Møller Bil på Skøyen, for å få et prisoverslag der også.

– Jeg tenkte at de sikkert reparerte mye kabrioleter og sendte dem alle opplysninger jeg hadde fått fra Møller i Tønsberg, sier Edvardsen.

Overraskelsen var stor da hun ved det andre Møller Bil-verkstedet ble presentert den nette pris av 1.934 kroner i arbeid.

– Jeg bestilte time med en gang, forteller Edvardsen, som etter reparasjonen nå har en velfungerende bil igjen.

Hun legger ikke skjul på at den voldsomme prisforskjellen gjorde henne veldig irritert, og at det ikke lenger fristet å fortsette kundeforholdet til Møller Bil i Tønsberg.

Les også: – De lager sine egne regler

– Gedigen smell

Det som høres for godt ut til å være sant, er ofte det. Da tb.no ringte Møller Bil i Skøyen for å høre hva som gjorde at de kunne utføre jobben så mye billigere enn sine kollegaer i Tønsberg, fikk vi dette svaret:

– Vi gikk på en gedigen smell, rett og slett, medgir servicesjef Arild Falk Bakke.

Han forklarer at det ble gjort en feil ved deres bookingavdeling, som besto i at det ikke kom fram hvor mye som måtte demonteres for å komme fram til feilen.

– Men i og med at vi allerede hadde gitt en pris, lot vi den stå. Det er viktig med god kundetilfredshet, selv om det er ille at det skjedde på den måten. Vi har prøvd å fortrenge det, sier Bakke i en litt spøkefull tone.

Han er likevel villig til å rippe opp i såret ved å regne på hva de egentlig burde tatt seg betalt.

– Det er en bruktimportert bil, noe som gjør det litt vanskeligere å regne ut en nøyaktig pris. Men det ville minimum kommet på 10.960 kroner i kun jobb. Det hadde nok sikkert blitt litt mer også, sier Bakke.

Les også: NAF: – Velger stil framfor sikkerhet

– Gurimalla

 

Verkstedet på Skøyen fortalte aldri Edvardsen at hun var heldig med prisen.

– Å, gurimalla. Det er jo fantastisk! Jeg har jo vært kjempeheldig! Da holder de virkelig det de lover, kommenterer Edvardsen da hun får forkaringen på den store prisforskjellen.

Les flere bilsaker i Tønsberg Blads motormagasin Kjør

Les også: Verksted i Sverige: - Gjør de en like bra jobb?

Laster inn forumet...