Jo - dette er faktisk en bil
Divine er først ut etter at de ble eget bilmerke

Mens tyske premiummerker selger mer og mer, har de franske kommet skikkelig i skyggen med sine toppmodeller. PSA-konsernet som eier Peugeot og Citroën har rett og slett vært sjanseløse i denne konkurransen - og tapt både salg og penger på det.
Men etter en kraftig omstrukturering av driften, skal de nå satse hardt på det som i starten var et undermerke hos Citroën, nemlig DS.
Siden juni har de vært et frittstående merke Nå viser DS første konseptbil på egne bein.
Gode nyheter: Denne kommer til Europa
Bytte ut interiøret
Den skal debutere på bilutstillingen i Paris i september, men DS gir oss nå de første smakebitene.
Divine er designet og utviklet i Paris, og er kompakt bil (4,21 m) med fire dører.
Interiøret i kupeen kan fås i tre ulike utbyttbare temaer. DS lover at kundene kan kunne velge innredning i haute couture-klasse, her har man tydeligvis skjønt viktigheten av å skille seg ut, og spille på nettopp det franske. Instrumentbordet og innsiden på dørene kan byttes ut, og det på kun 15 minutter.
Utvendig skal det være futuristiske og avantgardistiske lykter med sekvensielle blinklys, laserteknologi og skjellfasetter på taket som skjuler ryggekameraet.
DS 5 Hybrid: Denne har en stor fordel - og en ulempe
Hvitt gull
”DS Wings”-fronten ble første gang tatt i bruk på DS 5LS og DS 6. Den er også på plass her, i en enda mer markert form.
I grillen fremheves DS-emblemet, omringet av «svevende» diamantformede kromelementer i ulike størrelser.
Førerplassen skal ha mye avansert teknologi, og det hele er utformet som et smykke. Midtkonsollen har et dekke av hvitt gull. Midtkonsollen har også brytere, ”toggle switches”, i spesialtilpassede stener og i midten er en digitalklokke med innfelte stener rundt. Sort granitt med gullglitter fremhever midtkonsollen.
Gratulerer med dagen - Citroën!
Solgt ganske bra
Skal vi ta med noe litt mer jordnært? Jo, under panseret finner vi en 1,6-liters bensinmotor med turbo og direkte innsprøytning som yter hele 270 hestekrefter.
Motoren oppfyller naturligvis Euro6-kravene og har et CO2-utslipp på 145 g/km.
DS selger i dag tra modeller på det norske markedet, DS3, DS 4 og DS 5. Den kompakte DS 3 har solgt ganske bra, og finnes også i rikelig utvalg på bruktmarkedet.
Nå er det slutt for luksusbilen