Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Hvis en møter et monster, er nok første tanke at dette må jeg komme meg bort fra. Fort!

BMW X6 er nok vanskelig å svelge for mange i utgangspunktet - designet på den coupeaktige SUV-en er mildt sagt kontroversiell. Andre generasjon er bare nyfødt enda, og prøver fortsatt å vende seg til dagslyset.

Men allerede har det tyske styling og tuning-fimaet Lumma Design rukket å snekre sammen et styling kit som kan få en hvilken som helst utspjåka råner til å virke helt A4 ...

Les også: BMW X6 til halv pris - etter to år!

Sulten

Stylingkitet øker det fysiske omfanget av bilen - med skjermbreddere, spoilere og skjørt. Hele pakken er på plass. 

Fronten ser ut som den kan spise både deg, bilen din og trolig et hus i tillegg, uten problemer.

Det er luftinntak i alle bauer og kanter - og felger i dimensjonen 22".

(saken fortsetter under bildene)

Gult er gjennomgangstonen også innvendig.
Gult er gjennomgangstonen også innvendig.

Les også: Brukt BMW-SUV: Til fjells - på første klasse

Hvis du synes den gule blir litt i overkant, så kan du jo bare velge den hvite. Den er jo nesten så anonym at den er vanskelig å få øye på ..
Hvis du synes den gule blir litt i overkant, så kan du jo bare velge den hvite. Den er jo nesten så anonym at den er vanskelig å få øye på ..
Her snakker vi brautende hekk - merk dimensjonen på diffusoren - og de FIRE enderørene som er samlet midt på.
Her snakker vi brautende hekk - merk dimensjonen på diffusoren - og de FIRE enderørene som er samlet midt på.

Verre enn verst

Navnet på herligheten er CLR X 6 R - merk mellomrommet mellom X og 6. Det er ikke bare bilen som er større - navnet er utvidet også!

Under panseret er det også gjort grep. Omfattende sådan, til og med. Utgangspunktet er nemlig en helt "vanlig" X6 xDrive5.0i - som byr på ubeskjedne 450 hk.

Men Lummas hjelp spretter imidlertid effekten opp i 590 - og 850. Det er mer enn kommende X6 M kommer til å ha! Du skal kjøre noe helt ualminnelig sprekt om du har tenkt å stikke fra denne, med andre ord.

Begrenset toppfart

Hvilke ytelser det er snakk om har Lumma valgt å holde tett om. Men 50i klarer sprinten til 100 km/t på 4,8 sekunder - så vi kan nok anslå at det fort barberes et halv sekund fra dette.

Toppfarten, som vanligvis begrenses til 250 km/t er i denne bilen i stedet BEGRENSET til 295 km/t.

Du er litt for sent ute til å få den med på helgens gatebil-treff - men kanskje neste år?

Lumma design er ikke redde for å dra på litt ...
Lumma design er ikke redde for å dra på litt ...

Les også: Hva gjør brukt drømme-SUV med familieøkonomien?

Laster inn forumet...